A Clio V6 a Renault valaha volt egyik, ha nem a legfürgébb autója. A mai napig gyártott ferdehátú sportos verzióját 2001-től 2005-ig gyártották, ez idő alatt két generációt ért meg. Ennek előfutárának tekinthető a V6 Trophy, mely 1999 és 2003 között volt gyártásban.

Komoly kompromisszumokat követeltek meg ugyanakkor a plusz lóerők: elölről ugyanis kiszerelték a motort, a Lagunában használt 3,0 literes, V6-os erőforrás pedig hátul kapott helyet – így a hátsó üléseknek sem volt maradásuk. Az átalakításoknak köszönhetően már az első generációs Clio V6 teljesítménye is elérte a 230 lóerőt, míg a 2003-ban bemutatott, frissített változat már 251 lóerős volt. Ez már 6 másodperc alatt gyorsult 0-ról 100-ra, a csúcssebessége pedig 245 km/óránál állt meg.

Több mint 40 milliónyit fizettek ezért a Clióért 1

A városi kisautóból faragott pörgős hot hatch megkapta a teljes bőrcsomagot, ami összesen 18 darabról mondható el. Ennek gyári értéke 3900 font, ami mai árfolyamon 1,8 millió forintnak felel meg. A színe sem hétköznapi: ez a sárgaárnyalat csak 21 Clio V6-oson található meg.

Mindemellett azért is különleges a Collecting Cars oldalán árverésre bocsátott, 2004-es évjáratú példány, mert nem csak promóciós célokra használták: 2005-ban az angliai Clio-kupa biztonsági autójaként funkcionált, de szerepelt a 2015-ös Goodwood-i Sebességfesztiválon is – a hegyi versenyen a korábbi Forma-1-es versenyző, Patrick Tambay vezette.

Több mint 40 milliónyit fizettek ezért a Clióért 17

Az elmúlt 16 évben a Renault UK birtokában volt ez a darab, a napokban viszont új gazdára lelt 90 ezer fontért, ami átszámítva több mint 42 millió forint. A borsos ár vételárat amúgy sem nehéz összefüggésbe hozni a Clio V6-os ritkaságával, mivel a két generáció összesen 2864 példányt termelt ki.