Habár az elmúlt évek főként az elektromos autók térnyeréséről szóltak, jelenleg korántsem ez az autóipar egyetlen innovációja. Technológia terén a másik jelentős áttörésnek a levegőmentes gumiabroncs megjelenése tekinthető, annyira, hogy néhány éven belül már sorozatgyártásba is kerülhet.

Már házilag koppintják a levegőmentes gumikat, íme az eredmény 1

A brit Driven Media munkatársai azonban nem bírták kivárni ezt, így saját maguknak készítettek levegőmentes gumiabroncskészletet. Ez könnyen elérhető anyagok beszerzésével is kivitelezhető – jelen esetben egy Ford Mondeo 14 hüvelykes acélfelnijére, 15 darab vágott műanyagcsőre és más, rezgéscsillapítóként funkcionáló, kisebb csövekre volt szükség a művelethez, míg a rögzítéshez több mint 300 darab anyát és csavart használtak fel.

A srácok kipróbálni sem voltak restek a DIY-„gumikat”, melyeket a mindössze 800 kilogrammos Caterham Seven 270R-re szerelték fel – így egy-egy gumira nagyjából 200 kilogrammos terhelés jutott. A videóban elhangzottak alapján jól vizsgáztak a levegőmentes abroncsok, igaz, inkább lassabb tempónál, ugyanis ahogy nőtt a sebesség, annál jobban kijöttek a nem tökéletes körforma furcsaságai. A göröngyös úton kifejezetten hangosak voltak; a mérések alapján 10 dB a különbség a hagyományos gumikhoz képest.

Összességében ugyan működőképesnek tűntek, előállítani egyáltalán nem volt olcsó ezeket a strapabírónak szánt abroncsokat: darabonként 300 fontba (kb. 140 ezer forint) kerültek, persze az kétségtelen, hogy a nagy gumigyártó cégek kutatás-fejlesztési részlegei ennek a sokszorosát áldozzák a fejlesztésre.