A hibrid hajtással rendelkező Ford Explorer már gyárilag bőséges teljesítményt nyújt. 457 lóerő és 825 Nm nyomaték szabadul fel a V6-os Ecoboost turbós benzines és a villanymotor összjátéka nyomán, amivel nagyjából hat másodperc alatt éri el a százas tempót a 2,5 tonnás masztodon.
Van, akinek viszont ez sem volt elég, egy amerikai tulajdonos még komolyabb csapásmérő eszközt faragtatott a hétszemélyes családi batárból. A hibrid verzió helyett a nálunk nem forgalmazott, kizárólag benzines hajtású, eleve 400 lóerős ST kivitel adta az alapot.
A háromliteres Ecoboost tuningja felfedezetlen terület, így mindent saját kútfőből, próba szerencse alapon kellett kikísérletezni. Került a motorra két új turbó (Xona Rotor 5451S), átfésült üzemanyagrendszer, injektorok, intercooler, szóval nagyjából minden, amit le lehet csavarozni a blokkról.
Az igazi kihívást a kipufogórendszer jelentette, mivel nincs ehhez a típushoz utángyártott tuningverzió, így az egész csőkígyót egyedileg kellett legyártani, ami a szűk motorteret és az összkerékhajtás miatt zsúfolt padlólemezt elnézve komoly feladat volt.
Végül összeállt a konstrukció, az autó kapott egy komoly ültetést is, és a mérések szerint 657 lóerőt tud a gép, méghozzá a keréken mérve. Ennek alapján a főtengelyen könnyedén 800 lóerősnek is mondható a vadított Ford Explorer, de a végső cél az 1100 lóerős határ elérése.
A negyed mérföldet 10,9 másodperc alatt futja, tehát a sportkocsik javát lehagyja egy rövid sprint idejére.