Az évezred elején, 2000 és 2006 között összesen több mint 85 ezer példány készült a BMW M3 E46-ból, ennek zöme (56 133 darab) kupé kivitelben, míg a többi kabrióként gördült le a gyártósorról. Mivel a valaha volt egyik legjobb M3-nak tartják, nem csoda, hogy az évek előrehaladtával egyre feljebb kúsztak az árak a különböző használtautó-hirdetési és aukciós oldalakon.
A Bring A Trailer oldalán épp egy 2004-es évjáratú M3-as jelent meg, ránézésre ragyogó állapotban, de nem csak ez tükrözi, hogy nem nyúzták agyon: az elmúlt 18 évben alig több mint 10 ezer kilométert mentek vele. „Félő”, hogy ilyen tulajdonságokkal rekordot dönthet a nem CSL-típusú BMW-k körében, ami az összes többi eladásra kínált darab árát is feljebb srófolhatja.
Leszámítva a GTR-változatot, melybe 4,0 literes, V8-as hajtás motor, ennél a típusnál a motorháztető alatt 3,2 literes, soros hathengeres motor dübörög. Mivel amerikai specifikációjú modell, így a teljesítménye 338 lóerő, maximális nyomatéka pedig 365 Nm-es, ami például a kupét mindössze 5 másodperc alatt repíti 0-ról 100 km/órára. Elektronika szabályozza a végsebességét, anélkül 250-nél többel is képes lenne hasítani.
Az erőátvitelről a drága, SMG-féle automata helyett manuális, hatfokozatú kézi váltó gondoskodik. Ennél jobban már csak az drágítaná, ha a későbbi Competition-változatról vagy az Európában elérhető az Egyesült Államokba 2028-ig egyébként nem is exportálható CSL-kivitelről lenne szó.
Cserébe viszont nemcsak kívül, de belül is szinte hibátlan, ami talán annak köszönhető, hogy eddig csak egyetlen, floridai tulajdonosa volt, aki vigyázott rá. Az Imola Red Nappa színbe borított bőrbelső kiváló kontrasztot ad a karosszéria titánezüst árnyalatának, de sokaknak kívánatosak lehetnek a Xenon-fényszórók, a 19 colos, dupla küllős kerekek, vagy akár a Harmon Kardon audiorendszer.
Jelen sorok írásakor 52 500 dolláron, azaz körülbelül 18 millió forinton áll a licit, de a Carscoopson már azt latolgatják, mennyivel szárnyalja majd túl ennek kétszeresét az ezüst BMW. Erre a kérdésre viszont csak hétfőn este kapunk választ.
Nem is olyan régen a Vezess hasábjain is ódákat zengtünk a BMW M3 E46-os generációjáról. 2020-as tesztünk itt olvasható el: