Nigel Mansell, a Forma-1 1992-es világbajnoka az RM Sotheby’s következő eseményén két korábbi, a bajnokságban használt versenyautóját, az 1989-es Ferrari 640-et, illetve a bajnokautónak is tekinthető, igaz, már 1991-ben is használt Williams FW14-et is árverésre bocsátja.

Megválik legendás F1-es autójától a világbajnok 1

Akik kellőképpen tehetősek, Manselltől a Forma-1 történetének egy darabját vásárolhatják meg tulajdonképpen, ez pedig a Williams esetében végképp igaz. Ez volt ugyanis az az autó, amivel a brit oroszlán négy másik futam mellett az 1991-es Brit Nagydíjat is megnyerte, ám a leglényegesebb momentum a befutó után történt, amit sosem felejtenek el a szurkolók.

Mint ismert, a negyedikként rangsorolt Ayrton Senna alatt megállt az autó az utolsó előtti körben, a leintést követően pedig Mansell megállt mellette, és felajánlotta neki, hogy visszaviszi a bokszutcába. Ellenfele, a brazil legenda elfogadta az ajánlatot, és az egyik pályabíró heves ellenkezése ellenére felült az FW14 oldalára.

Az FW14-es B változatával húzta be az 1992-es világbajnokságot Mansell – a 16 futamból 9-et megnyerve –, majd a versenyző magángyűjteményébe került az autó.

Az RM Sotheby’s szerint ritkán adódik lehetőség arra, hogy két teljesen eredeti Forma-1-es autó kerüljön kalapács alá egyszerre, ráadásul egy korábbi versenyzőtől – talán erre már sosem lesz példa –, mindenesetre az 1989-es Ferrari is megéri pénzét, hiszen ez volt az első gép a bajnokság történetében, amit félautomata váltóval szereltek.

Megválik legendás F1-es autójától a világbajnok 19

A Ferrari 640 109-es számú karosszériájával alaposan küzdött Mansell a teszteken, de végül fölényes győzelmet aratott vele a brazíliai szezonnyitón. Összességében nem sikerült megváltani a világot ezzel az autóval, de az év végi 4. helyre elég volt, utána pedig a brit garázsában kötött ki, azóta nem gördültek vele pályára.

Mansell a két korábbi F1-es autóján kívül túlad egy 2005-ös Reynard 2KI Grand Prix Masters Caron, amivel két futamot nyert a 2006-os Grand Prix Masters Series-ben – ebben a szériában korábbi versenyzők csaptak össze 3,5 literes, V8-as motorral hajtott, több mint 650 lóerős gépekkel. Megválik még egy 1990-es iC Modulo M89-től – amit annak tervezőjétől, Carlo Lamattinától kapott ajándékba –, valamint egy 1991-es Birkin Sprinttől is, aminek az alapját a Lotus Seven adta.