Jean Alesi, Ivan Capelli megvan? Az autójuk is, az 1992-es Ferrari? Ugyan a pocsék megbízhatóságú F92A a szezon során mindössze két dobogós helyezést ért el (egy-egy 3. hely a Spanyol és a Kanadai Nagydíjon), az tagadhatatlan, hogy csinos járgányról volt szó.

Olyannyira, hogy annak idején akad egy olasz Ferrari- és Alesi-rajongó, aki úgy gondolta, épít magának egyet.

Észbontó hamis Ferrari kerül kalapács alá 1

Az eredeti autó a pályán, Alesivel a volánnál (Forrás: Getty Images)

Láttunk már jó néhány szörnyű F1-es jellegű tákolmányt – valamiért előszeretettel festik őket Ferrari-pirosra –, ám ebben az esetben szó sincs erről, Gianni Pascal egy lenyűgözően hű, ráadásul működőképes versenyautót barkácsolt össze.

Az olasz férfi 1992-től négy éven keresztül dolgozott a vörös szépségen, a replika elkészítésében segítségére volt néhány Maranellóban alkalmazott ismerőse is, akikkel egy nyaraláson ismerkedett meg, és akiktől valódi, a szezon végeztével kidobásra szánt pótalkatrészeket, köztük a házi módszerekkel igen nehezen elkészíthető első és hátsó szárnyakat is sikerült szereznie.

Észbontó hamis Ferrari kerül kalapács alá 2

A szárnyak igazi maranellói gyártmányok (Forrás: Collecting Cars)

Az acél csővázra épített kamu-Ferrarira Pascal működőképes felfüggesztéseket szerelt, a felnik egyedi rendelésre készültek, a hajtást pedig egy ötfokozatú kézi váltóval párosított 2,0 literes sornégyes Alfa Romeo erőforrással oldotta meg. Nem egészen az eredeti, 3,5 literes V12-es, de legalább olasz, ráadásul sokkal olcsóbb is a karbantartása.

A férfi az elkészült replikát több bemutatóra is elvitte annak idején, ám nem sokkal később megbetegedett, a házi F92A egy pajtába került, ahol tavalyi felfedezéséig állt.

Az azóta kisuvickolt, szervizelt kamu-F1-est elárverezik, ma estig lehet rá licitálni a Collecting Cars aukciós oldalon.

Észbontó hamis Ferrari kerül kalapács alá 3

A pilótafülkébe még Monza nyomvonalát is beragasztották – akár az igazi! (Forrás: Collecting Cars)