Mielőtt beütött volna a nagy gazdasági világválság 1929-ben, az amerikai autóipar óriási növekedésben volt. A felfelé ívelő cégek között volt az egyik legrégebbi gyártó, a Studebaker is, akik éves szinten 180 ezer autót készítettek gyárukban. A recesszió azonban őket is sújtotta, hiszen a munkájukat elveszítő emberek nem tudtak autót sem vásárolni.

A válságot leépítésekkel, valamint a korábbi tartalékok felélésével túlélték, a visszaállás azonban nem volt zökkenőmentes. Hogy a folyamatot segítsék és felgyorsítsák, 1931-ben megépítették akkori legnépszerűbb modelljük, a President gigantikus mását. A teljes egészében fából készült, 12,19 méter hosszú személyautó 2,5-szer akkora volt, mint a gyártósoron készülő példányok, tömege pedig 5,5 tonna volt. A gumikat, melyeket a Firestone szállította a fakocsihoz, egyenként 213 cm átmérőjűek voltak.

Tűz martaléka lett a világ legnagyobb személyautója 1 Tűz martaléka lett a világ legnagyobb személyautója 2 Tűz martaléka lett a világ legnagyobb személyautója 3

Az autó pompás lehetett, amikor elkészült, ám az időjárás viszontagságaival nehezen küzdött meg. Egészen az 1936-os tél végéig sikerült valamilyen formában épségben tartani, amikor úgy döntöttek, nem szánnak rá több időt, pénzt és energiát: felgyújtották a Studebaker Presidentet.

Tűz martaléka lett a világ legnagyobb személyautója 4