Érdekes videót töltöttek fel dél-koreai videósok a Youtube-ra, amit a Csedzsu-szigeten rögzítettek. A Koreai-félszigettől nagyjából 80 kilométerre fekvő helyen nagyjából kétszáz BMW i3-as áll elhagyva, kisebb-nagyobb kupacokban. 

Állapotuk már több mint siralmas, a fűre leállított autókról hiányoznak az ajtók, a csomagtérfedelek, a beltér megrongálódott, a szél, az eső, az erős napsütés pedig teszi a dolgát. 

Láthatólag rengeteget vesztettek értékükből, már  csak a tárolás miatt, és ilyenkor felmerül a kérdés: miért hagynak veszni ennyi értéket, rohasztanak le kétszáz, még használható villanyautót? Nos, a választ a jó öreg bürokrácia és a fokozódó nemzetközi helyzet adja meg.

Ezeket a kocsikat ugyanis egy bérautókkal foglalkozó flottakezelő cég vásárolta meg, még a koronavírus okozta válság kitörése előtt. Akkor még kifizetődőnek tűnt a villanyautók bérbeadása munkába ingázó tömegeknek, turistáknak.

Csakhogy a világ hirtelen megváltozott, jött a home office, az utazgatásnak lőttek, így a vállalkozás is beállt a földbe, a villanyautók fenntartása, karbantartása lehetetlenné vált. 

A helyzetet bonyolítja, hogy a villanyautók gyors terjedését segítendő, a helyi kormányzat támogatta ezek beszerzését, de a vissza nem térítendő támogatás egyik feltétele, hogy az autókat két évig nem szabad továbbértékesíteni. 

Így a csődbe ment cég flottája réten állva várt a sorsára, és érte el a videón látható szomorú állapotot. Nagy nehezen talán idén tavasszal döntés születhet az ügyben, a BMW koreai képviselete egy bírósági döntés értelmében visszakaphatja az autókat, amelyeket árverésen értékesíthet. 

A jelenség nem új, globálisan több ilyen vállalkozást ért már csőd az elmúlt években, a temérdek elektromos típus pedig általában már nem éli meg a használtautó-piaci értékesítést, sorsuk több mint kérdéses.