Formáját a Pininfarina rajzolta, a karosszériaelemeket pedig alumíniumból készítette a Ferrari, melyeket csővázas karosszériára erősítettek. Az irdatlanul hosszú és lapos gépháztető alatt V12-es szívómotor lapul.

Az 550 Maranello 5,5 literes, 65 fokos hengerszögű blokk 485 lóerős, és 568 Nm nyomatéka van. Ezzel az orrmotoros sportkupé 4,4 másodperc alatt gyorsul 100-ra, de erejéből akár 320 km/órás végsebességre is futja.

Ezek a számok is tiszteletre méltók, de napjainkban, 2022-ben egy klasszikus szívómotoros, kézi váltóval szerelt, kecses, lapos, elegáns Ferrari talán még csodálatra méltóbb, mint új korában. A mai Ferrarik szinte kivétel nélkül zsúfolt formai apróságokkal teletömött, harsány vadállatok, hiányzik belőlük az a sallangmentes elegancia, ami az 550 Maranellót még jellemezte. 

Gyönyörű külső, kézi váltó és V12 – ilyen a Ferrari, amiről mindig álmodtunk 1

Szerencsére ezeket a kocsikat ritkán lakják le, így a szerencsés anyagi helyzetben lévő vásárlójelöltek találhatnak maguknak kitűnő állapotú darabokat. Például egy olyat, mint ami a képeken látható. A jelenleg Franciaországban árult 550-es 1999-ben hagyta el a gyártósort és azóta mintegy 42 ezer kilométert tettek meg vele.

Gyönyörű külső, kézi váltó és V12 – ilyen a Ferrari, amiről mindig álmodtunk 2

129 ezer eurós (49,3 millió) ára, ha Ferrari-szinten nézzük, nem is vészes, lassan egy extrákkal teletömött prémium-SUV kerül ennyibe, hibrid, négyhengeres motorral, zsírbálna testtel, és a világmegmentés fals ígéretével. 

Gyönyörű külső, kézi váltó és V12 – ilyen a Ferrari, amiről mindig álmodtunk 3

Akkor inkább egy kortalan Ferrari a kilencvenes évekből, ennyi pénzért ezzel éri meg eltölteni a benzinkor (ígéretek szerint) utolsó éveit.

Gyönyörű külső, kézi váltó és V12 – ilyen a Ferrari, amiről mindig álmodtunk 4