Az elhasznált kenőanyaggal üzemelő motor minden kilométerrel közelebb kerül a kínhalálhoz. Olajcsere nélkül előbb-utóbb előjönnek a problémák, bár vannak olyan strapabíró konstrukciók, amelyek elhasznált, fekete olajsárral is képesek elpöfögni. 

A következő videón a készítő állítása szerint egy olyan autót láthatunk, amelyben 100 ezer kilométer után engedték csak le az olajat. Láthatóan a kenőanyag állaga messze áll a megszokottól, gyakorlatilag sűrű masszaként mászik elő. Ebben az állapotában pedig garantáltan nem tudja tökéletesen ellátni a motor kenését. 

a videó a hirdetés után indul

Miért fontos az olajcsere?

Az olaj feladata a motor kenése, részben hűtése, ehhez lebegésben kell tartania a kenőanyagba kerülő szennyeződéseket, működés során leváló apró fémszemcséket, amelyek végül az olajszűrőben kötnek ki.

Ahány gyártó, annyi olajcsere-intervallum, de az általánosságban leírható, hogy 1-2 év vagy 30 000 kilométer a használat legfelső határa, az a maximum, amit semmiképp sem léphetünk át, az óvatos tulajok pedig a 10-15 000 kilométerenkénti cserére esküsznek. Sajnos a motorolaj akkor is oxidálódik, ha az autó egy centit sem mozdul, így akkor is muszáj cserélni, ha alig futott az autónk, csak az előírt időintervallumot értük el.

Az olajcsere elmaradásával csökken a folyadék viszkozitása (kenőképessége), ez pedig gyors motorkopáshoz, az olajjáratok eltömődéséhez vezet.