A kilencvenes években feléledő Bugatti legemlékezetesebb modellje az EB110, ami az alapító Ettore Bugatti 110. születésnapjának tiszteletére kapta nevét. 2019-ben pedig kijött a tisztelgő modell előtt is tisztelgő új verzió, a Chiron alapjaira épített extrém drága, ritka, egyedi gép, a Centodieci (azaz 110).
Az autó 2,4 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, 200, illetve 300 km/órára 6,1, illetve 13,1 másodpercig tart eljutni. A végsebességet 380 km/órában korlátozták. A Centodieci egyébként 20 kilóval könnyebb a Chironnál, ami nyilván a gyakorlatban nem érezhető, de jól hangzik.
Motorja a Bugattinál megszokott W16-os nagyjából 1600 lóerővel, a dizájn apró elemei pedig egyértelműen utalnak az EB110-esre. A kész autót már 2019-ben megmutatták, de az élményre vágyó milliárdosoknak kemény három évet kellett várni, mire elérhető közelségbe kerültek a tízdarabos széria példányai.
A késés oka az alapos tesztelés volt, az első, fehér prototípusba 50 ezer kilométert tekertek bele nagyvárosokban araszolva, autópályán haladva, versenypályán csapatva. A legintenzívebb szakaszon napi 1200 kilométert tettek meg vele, és csak sofőrt cserélni, tankolni álltak meg.
Ennyit valószínűleg egy Bugatti Centodieci sem fog futni élete során, de a 8 millió eurós vételárnál azért elvárható a tökéletességre való törekvés.