A Porsche 959 a stuttgartiak legfejlettebb konstrukciója a nyolcvanas években, amit sokan a Ferrari F40 ellenfeleként tartanak számon. Nyers erő és puritán versenytechnika helyett viszont az elérhető legmodernebb, digitális világba kacsintgató technikával szerelték fel a gépet. A 959-es 2,8 literes, dupla turbófeltöltős, hathengeres bokszermotorjával hasított – a jelenleg eladásra kínált Comfort változata 0-ról 60 mérföld/órára (96 km/óra) 3,6 másodperc alatt gyorsult, majd 450 lóerejével és 500 Nm-es nyomatékával 319 km/óráig meg sem állt.
A karosszériaelemek alumíniumból és kevlár kompozitból készültek, de az egész 959 tele van könnyű anyagokkal, az autó súlya csupán 1450 kg.
Ezért bármennyire is értékes, és jó befektetés, aki nem használja, az utolérhetetlen élmények szívét vágja ki a kapzsiság oltárán. Eleve aki a nyolcvanas években meg tudta venni, annak már valószínűleg bőven volt mit a tejbe aprítania. Vagyis aprópénzt jelenthetett csak a Porsche megőrzése, mégis sokan tettek így. Vagy akkora gyűjteménybe rakták be a 959-est, hogy sosem került sorra.
Ezt a vörös darabot viszont tisztességesen hajtották, 167 190 kilométert tekertek bele, ami ezen a szinten bődületes szám. Általában 10-20 ezer kilométert mutatnak az eladó Porsche 959-esek órái, ezzel az értékkel a legtöbbet futott darabok között van a jellegzetes, Guards Red fényezésű autó.
Természetesen jól követhető előélettel kínálják eladásra, legutóbb 2017-ben újították fel Svájcban, akkor 172 ezer eurót, azaz több mint 60 millió forintot költöttek rá. Komoly összeg, de ezek az autók a már említett, teljesen gyárias állapotban 500 millió forintos értéket képviselnek, így már másképp esik a nagyszerviz végösszege.
A sokat futott 959-es vételára pedig igazi akció, csupán 358 millió forint, és legalább ezt nem sajnálja majd senki, ha hosszú túrákon belekerül még pár ezer kilométer, ilyen szempontból ennek a kocsinak már mindegy.