A Porsche 959 a stuttgartiak legfejlettebb konstrukciója a nyolcvanas években, amit sokan a Ferrari F40 ellenfeleként tartanak számon. Nyers erő és puritán versenytechnika helyett viszont az elérhető legmodernebb, digitális világba kacsintgató technikával szerelték fel a gépet. A 959-es 2,8 literes, dupla turbófeltöltős, hathengeres bokszermotorjával hasított – a jelenleg eladásra kínált Comfort változata 0-ról 60 mérföld/órára (96 km/óra) 3,6 másodperc alatt gyorsult, majd 450 lóerejével és 500 Nm-es nyomatékával 319 km/óráig meg sem állt.

A karosszériaelemek alumíniumból és kevlár kompozitból készültek, de az egész 959 tele van könnyű anyagokkal, az autó súlya csupán 1450 kg. 

Ennek a Porsche 959-esnek nem volt kapzsi a tulaja, és használta az autót 1

Íme egy olcsó Porsche 959. Csupán 358 millió

Ezért bármennyire is értékes, és jó befektetés, aki nem használja, az utolérhetetlen élmények szívét vágja ki a kapzsiság oltárán. Eleve aki a nyolcvanas években meg tudta venni, annak már valószínűleg bőven volt mit a tejbe aprítania. Vagyis aprópénzt jelenthetett csak a Porsche megőrzése, mégis sokan tettek így. Vagy akkora gyűjteménybe rakták be a 959-est, hogy sosem került sorra. 

Ezt a vörös darabot viszont tisztességesen hajtották, 167 190 kilométert tekertek bele, ami ezen a szinten bődületes szám. Általában 10-20 ezer kilométert mutatnak az eladó Porsche 959-esek órái, ezzel az értékkel a legtöbbet futott darabok között van a jellegzetes, Guards Red fényezésű autó.

Természetesen jól követhető előélettel kínálják eladásra, legutóbb 2017-ben újították fel Svájcban, akkor 172 ezer eurót, azaz több mint 60 millió forintot költöttek rá. Komoly összeg, de ezek az autók a már említett, teljesen gyárias állapotban 500 millió forintos értéket képviselnek, így már másképp esik a nagyszerviz végösszege.

A sokat futott 959-es vételára pedig igazi akció, csupán 358 millió forint, és legalább ezt nem sajnálja majd senki, ha hosszú túrákon belekerül még pár ezer kilométer, ilyen szempontból ennek a kocsinak már mindegy.