Háromhengeres, 1,6 literes turbómotor, a hatfokozatú kézi sebességváltó és a variálható nyomatékelosztású összkerékhajtás: a Toyota GR Corolla a legkeményebb kompakt típusokkal akarja felvenni a harcot.
Ehhez a 304 lóerő és a 370 Nm nyomaték bőven elégnek tűnik, ahogy a hátul kettős keresztlengőkaros futómű is jó vezethetőséget sejtet. Amit még nem tudunk, az a vételár, de garantáltan komoly összeget kérnek majd a japán különlegességért.
Aki beéri egy négyhengeres, pörgős szívómotor utánozhatatlan hangulatával, 192 lóerővel, az már most nekiállhat a használt autók átlapozásának, hiszen az e12-es generációból készült Corolla TS-verziók ma már egész érdekes vételnek tűnnek. Lehet, hogy formailag nem a legvonzóbbak, de motorjuk ma már csábító erőt jelent.
„A csúcsmodellben a Celica TS-től örökölt, változó szelepemelésű (szelepnyitási mélységű) motorért mi is rajongtunk. Sajnos a 192 lóerős géphez egyedül a váltó nő fel a TS sportváltozatban, a fék, az optika, a 195/55 R16-os gumi és a futómű messze nem. Ha tépik neki, amit nehéz megállni a 6200-tól tébolyító hang és erő miatt, a felszúrt négyhengeres városban bever 17 litert. Átlagosan 9-11 liter kell neki százon, a TS-ben az olajszintet is érdemes gyakran ellenőrizni” – írta Szörényi András kollégánk a típust bemutató tesztjében.
Nagy előnye a kivitelnek, hogy egész olcsó, a hazai piacon felbukkanó egy-két darab az 1-2 milliós ársávban mozog. Igazán válogatni a mobile.de kínálatából tudunk, de ott az autók állapotával egyenes arányban az árak is magasabbak.
A képeken látható, rozsdamentes, 132 ezer kilométert futott példányért 3 millió forintot kérnek.
Ha nem félünk a rozsdától, és a „hülyegyerek-tuningtól”, akkor egy ilyen matricabombákkal teleszórt, hörgődobos, klasszikus JDM-találkozókra járó kivitelt már 1,1 millióért hazatolhatunk.