A Gordon Murray által megálmodott McLaren F1 szupersportkocsi igazi legenda. Az 1994-ben bemutatott, középmotoros, háromszemélyes, 6,1 literes, V12-es, 618 lóerős BMW-erőforrással szerelt járgány 1998-ban 386,4 km/órás tempóval megszerezte a világ leggyorsabb szériagyártású közúti autójának Guiness-rekordját, amelyet majdnem másfél évtizedig őrzött is.
A McLaren F1 a versenypályákon is sikeres volt, a GTR-változat 1995-ben tarolt a Le Mans-i 24 órás versenyen, az indított példányok az 1., 3., 4., 5. és a 13. helyet szerezték meg.
A diadal megünneplésére Wokingban hatdarabos limitált szériát gyártottak a modellből – 1998-ig összesen 106 darab készült az utcai változatból –, végül 5 darabot adtak el az F1 LM-ből.
Az LM-hez külön slusszkulcsot kínáltak, az amúgy meglehetősen egyszerű, már-már spártai indítókulcson a papajanarancs embléma jelezte a limitált kiadást, sokkal érdekesebb azonban, hogy az akkori cégvezér, Ron Dennis a Le Mans-kiadás kulcsához külön kis tokot is készíttetett.
A kis, ezüstzsanérral ellátott, mágnessel záródó szénszálas dobozból összesen hatot gyártottak le, öt példány az öt eladott autó vásárlóihoz került, míg a hatodik, pontosabban az első, hiszen a prototípusról beszélünk, gyűjtői darabként kelt el.
Ez a vágatlan kulcs és tokja került most újra a piacra, egy új-zélandi eladó a Collectingcars.com-on árverezte el a McLarentől származó, eredetiséget igazoló dokumentációval együtt a különlegességet.
A kedd dél után néhány perccel lezárult aukción a legmagasabb ajánlat 7107 ausztrál dollár lett, ami jelenlegi árfolyamon 1 840 000 forintot jelent. Ennyiből már megbízható, elfogadható állapotú használt autót is kapni, melyhez – jó esetben – 2-3 darab kulcs is jár…