A Dodge 1969-ben mutatta be a Charger Daytona modelljét, amely a névből is kikövetkeztethetően a versenypályák meghódítására készült.
Az 58 centis hátsó szárnnyal, a hagyományos hűtőrácsos helyett aerodinamikus „rakétaorral” szerelt autó a maga korában forradalmi előrelépést jelentett, a NASCAR-ban rögtön az első futamát megnyerte, a szériában 1969-ben és ’70-ben összesen hat futamon diadalmaskodott, ráadásul ez volt a versenysorozat első modellje, amely amely átlépte a 200 mérföld/órás, azaz 322 kilométer/órás sebességet.
A versenypályafutás nem volt hosszú életű, a NASCAR 1971-re betiltotta az „aeroautókat”, ám a Charger Daytona legendájához ez inkább csak hozzátett, ráadásul alaposan megemelte a mindössze 70 példányban legyártott 1969-es utcai változat darabjainak értékét.
Most egy, még azok között is különlegesnek számító darabot árvereznek el, hiszen a Mecum aukciósház május közepi, indianapolisi licitálásán a „legjobban felextrázott” példányként hivatkoznak erre az autóra.
Kattints a képre, galéria nyílik!
1969-ben a Dodge Charger Daytonák közül mindössze 22 darabnál párosítottak a 425 lóerős, 426 köbinches (7 literes) Hemi-motort A833 négyfokozatú manuális váltóval, ráadásul ez a darab a „Super Trak Pak” extracsomagban részlegesen önzáró differenciálművet, valamint lenyűgöző, a felniken is visszaköszönő fűzöld metálfényezést, illetve ahhoz illő belsőt kapott, egyebek mellett hat dimenzióban állítható műanyag kagylóvázas ülésekkel, fa díszbetétekkel, nyolcsávos rádiós magnóval, színezett, motoros mozgatású ablakokkal.
A jó állapotú 426-os Hemi-motoros változatok az elmúlt években rendre 900 ezer dollár feletti árakon cseréltek gazdát, így borítékolható, hogy ez a full extrás, néhány éve teljeskörűen felújított 69-es Charger Daytona jócskán 1 millió dollár (346 millió Ft) felett kel majd el.