A villámlás legvalószínűbben a felhőkben található vízcseppek, jégszilánkok súrlódásával létrejött elektromos töltések szétválásából, a felhőn belüli polarizálódás eredményeként létrejött kisülés a felhő és a földfelszín – vagy épp fordítva – között. Becslések szerint a Földön óránként több százezer villámcsapás történik.
A sok százezer – átlagosan 20-40 ezer amperes áramerősségű, akár 100 millió voltos feszültségű – villám közül évente mindössze 2000 ér embert, és a „ménkű” így is „csak” 10-35%-ban halálos, attól függően, hogy időben kap-e életmentő segítséget az áldozat.
Bár kétségkívül félelmetes, autóban ülve még kevésbé kell félnünk a villámcsapástól, hiszen a zárt ajtajú-ablakú-tetejű gépkocsi ún. Faraday-kalitkaként viselkedik, a kasztni a talajba vezeti az elektromosságot, a benn ülő ülő emberek biztonságban vannak, ugyanakkor a hajtás- és egyéb rendszerek azért nem feltétlenül ússzák meg a találkozást.
Pontosan ezt élte, tapasztalta meg az az amerikai férfi is, aki a múlt héten Iowa államban vezetett Toyota Priusával. A YouTube-on More Pi néven szereplő viharvadász egy tornádót kergetett-filmezett, amikor hibrid járgányát eltalálta egy villám.
Az eset különlegessége, hogy a videomegosztón High Risk Chris néven szintén jelen lévő barátja saját fedélzeti kamerájával pont elkapta az esetet, amikor az út túloldalán, az ellenkező irányba vezetett.
Ami még érdekesebb, hogy nem sokkal később More Pi is közzétette a maga felvételét, melyet a japán hibridben ülve, belső kamerával készített. A viharvadász az első pillanatban fel sem fogta, hogy közvetlenül őt, pontosabban autóját érte a csapás, inkább csak közeli becsapódásra tippel, és azon csodálkozik, hogy a Prius egyszerűen leállt, nem akar működni.
Kicsivel később, barátja megérkezése után, az autó és a külső felvétel vizsgálata során világossá válik számukra, hogy bizony pontosan a Priuson sült ki a töltés, ráadásul épp a tulaj által külön felszerelt antennán. A videón még az is jól látható, ahogy a kerekeken keresztül a talajig jut az elképesztő elektromos energia.