Nagyjából 15-20 percen át száguldott egy szirénázó mentőautó előtt az M1-es autópálya Komárom és Tatabánya közötti szakaszán egy Audi. Ugyan a felvételeken nem látszik, a mentőautó sofőrje elmondása szerint az Audi sofőrje ezalatt többször középső ujjával, illetve más kézmozdulatokkal adta a tudtára, hogy esze ágában sincs félreállni.

A rohamkocsi sofőrje, aki a fenti szösszenetet beküldte a Bp-i Autósok Közösségének, úgy fogalmazott, „hozzászoktunk már ahhoz, hogy a közlekedők nem megfelelően viselkednek de ez mindennek a teteje”. Elmondta: miközben a mentőkocsi haladását akadályozta, több balesetveszélyes helyzetet is előidézett, sokszor 10 centiméternyi követési távolságot nem tartott.

„Ha ő balesetezik, az autónkba levő súlyos állapotú hölgy ellátása is később történt volna meg” – tette hozzá.

Szabálytalanabb nem is lehetett volna az audis

A felvételek alapján az Audi sofőrje ennél jobban nem is szeghette volna meg a KRESZ 42. §-ának első pontját.

A megkülönböztető jelzéseket (villogó kék fényjelzést és szirénát vagy váltakozó hangmagasságú más hangjelzést) használó gépjármű, illetőleg minden ilyen gépjárművekkel kísért (közrefogott) zárt csoportban haladó, megkülönböztető fényjelzést használó gépjármű részére minden járművel, minden helyzetben elsőbbséget kell adni, és akadálytalan továbbhaladását – félrehúzódással és a szükséghez képest megállással – lehetővé kell tenni.

– olvasható az idevágó passzusban.

Sajnálatos módon sokszor tapasztalni az utakon hasonló pofátlanságokat, elég csak gondolni arra a delikvensre, aki tavaly nyáron az M5-ös autópályán jobbról előzte meg a mentőautót. Viszont az éremnek is két oldala, ebben a helyzetben példaértékűen jártak el az autósok: