Kellene egy makulátlan, legendás gép a nyolcvanas évekből, de nem akarsz végtelen időt és pénzt költeni a felújításra? Megelégszel a jobbkormányos kivitel adta lehetőségekkel? Akkor ez az Audi 100 Avant a te autód. 

Kétliteres öthengeres benzinmotorral szerelték, a hang és a hangulat tehát garantált, és mindössze 76 ezer kilométert futott. Ami kiemeli a tömegből, az a tulajdonos kiléte, ezt a példányt ugyanis az angol Audi-képviselet ápolta, tartotta karban a helyi veteránflotta tagjaként. 

Kívül-belül igen szép állapotban, gyári 14 colos kerekekkel, teljes szerviztörténettel keres új gazdát, és ehhez mérten a 3,5 millió forintos vételár kifejezetten barátinak mondható.

A jobbkormányosok mérsékelt árával eladó ez a csodás Audi 100-as 1

Audi 100 a korszakváltó

A mára kívánatos veteránná érett Audit áramvonalas formája miatt hívják itthon szivarnak, rendes gyári kódja C3. A név a latin 100 (centum) szót és a harmadik generációt rejti. Gyártása 1982 augusztusában kezdődött, a kocsit a szakértő zsűri bemutatása évében megszavazta az Év Autójának, így a C3-as viselhette a következő esztendőre, 1983-ban az Év Autója címet.

A jobbkormányosok mérsékelt árával eladó ez a csodás Audi 100-as 2

Kortársai mellől kiemelte áramvonalas, letisztult formájú karosszériája, ami jót tett a végsebességnek, a 75 lóerős, 1,8-as alapváltozat is megfutotta a 165 kilométer/órát, míg kocka formájú elődje 155-nél kifulladt, pedig 85 lóerős volt.

A jobbkormányosok mérsékelt árával eladó ez a csodás Audi 100-as 3

Kétliteres öthengeressel hozza a kor legendás akusztikai hatását a szivar-Audi

A súlytakarékosság jegyében az Audi nem hagyta elhízni az autót. A négyhengeres benzines alapmodellek önsúlya 1080 kilogrammról indult, mindezt egy rendkívül tágas, 4,8 méter hosszú karosszériával. A korszakban legkülönlegesebb megoldás a horganyzott karosszéria volt, a rozsdával szembeni ellenállást jelképező “Vollverzinkt” védjegy sokat javított az autó értéktartásán és az Audi presztízsén is. 

A jobbkormányosok mérsékelt árával eladó ez a csodás Audi 100-as 4

Ma is meglepően tágasnak számít a százas hátsó sora

1990-ben az autó műszaki alapjait átvette az utód, a C4, ez a modell alapozta meg a márka komoly sikereit a felső középkategóriában.