Az Ural egyike a legismertebb orosz járműveknek, az oldalkocsis gépek gyakran megfordultak a hazai utakon is a XX. század derekán. A II. világháború évei alatt született márka a KGST-piac mellett az 1980-as évekre már nyugatra is exportált, Olaszországba, Svédországba, Hollandiába, Chilébe, Venezuelába, Kolumbiába, Argentínába és más országokba egyaránt szállítottak.

A nyolcvanas évekig gyártott Ural motorkerékpárok darabszáma 3,2 millióra tehető.

Napjainkban főleg az orosz belpiacon volt jelentős az Ural, de a különleges, oldalkocsis típusokat az Egyesült Államokba is szállították.

Az orosz-ukrán háború viszont a sok nehézségen átjutó márkát is komolyan érintette. A szankciók gyakorlatilag lehetetlenné tették az üzemek működését, így az Irbiti Motorkerékpárgyár vezetősége radikális lépésre szánta el magát. Mivel nem jutnak létfontosságú, importált alkatrészekhez, ezért egy szomszédos országot néztek ki, ahol zavartalanul folytatódhat az összeszerelés. 

A választás Kazahsztánra esett, az eddigi Irbitben található üzemtől nagyjából 600 kilométerre. Az új összeszerelő üzem pontos helyszíne az észak-kazahsztáni Petropavlban lesz, ahol már a közeli napokban elkezdik népszerű termékeik, köztük az oldalkocsis motorkerékpárok gyártását.

Kazah oldalról tárt karokkal várják a munkahelyet adó céget, a kazah ipari miniszter nem látja akadályát annak, hogy a közép-ázsiai országban folytassák a népszerű orosz Ural motorkerékpárok gyártását – számol be a Szabad Európa/Szabadság Rádió (RFE/RL).