Önmagában ikonikus darabnak számít a BMW E34 M5, azonban ennek a Mugello-pirosban pompázó, 1992-es évjáratú példánynak ha akad is párja, kevés, ugyanis annak a 20 autóból álló limitált szériának az egyik darabja, amivel a bajor márka a BMW Motorsport 20 éves fennállását ünnepelte.

Ennek megfelelően igyekeztek minél sportosabbá tenni a szedánt, az elérhető legerősebb 3,8 literes, soros hathengeres motort is megkapta, mellyel 340 lóerős teljesítményt képes leadni a hátsó tengelyre, egy ötfokozatú manuális sebességváltón keresztül, míg maximális forgatónyomatéka 400 Nm. Teljesítményéről árulkodik még, hogy 0-ról 100 km/órára 5,5 másodperc alatt gyorsul, végsebessége viszont „csak” 250 km/óra, de kizárólag azért, mert elektronikusan leszabályozták.

Okkal sorakoznak a nullák ennek a BMW-nek az árcéduláján 1

Érdemes megjegyezni, hogy a korabeli „hétköznapi” M5-ösöket 3,6 literes, ugyancsak soros hathengeres hajtással szerelték, 315 lóerős teljesítmény és 360 Nm-es maximális forgatónyomaték kíséretében. Ezzel a technikával a 0-100-as sprint 6,3 másodperc alatt teljesíthető, ugyanakkor a szabályzó hiányában a végsebessége jobb, ami 266 kilométert jelent óránként.

Jelentősen növeli ennek a példánynak az értékét, hogy nemcsak erősebb motort, hanem Nürburgring sportfutómű-csomagot, egyedi utasteret és Recaro RS sportüléseket is kapott, és ha mindez nem lenne elég, az elmúlt 30 évben mindössze 4300 kilométert mentek vele. Kell még magyarázni, miért kérnek érte 450 ezer eurót, átszámítva potom 170 millió forintot?

Okkal sorakoznak a nullák ennek a BMW-nek az árcéduláján 17

A hagyományos M5-ösökhöz képest erősebb, 3,8 literes motor duruzsol a motorháztető alatt.

Okkal sorakoznak a nullák ennek a BMW-nek az árcéduláján 18

Az autóban található plakett igazolja, hogy a 20 autós limitált széria tizennyolcadik darabját árulják jelenleg.

A BMW 5-ös szériájának E34-es, azaz harmadik generációját 1987-től egészen 1996-ig gyártották. A relatíve magas, 1,33 millió példányszám mellett különlegessége a sorozatnak a szokatlanul széles hajtásválaszték, mivel ez alatt a kilenc év alatt összesen kilencféle motorcsaláddal gyártották, ami a soros négy-, illetve hathengeres mellett még V8-as erőforrást is takart.