A Polestar még tavaly nyáron hirdette meg innovatív programját, amelyben nem szokványos cserét kínált ügyfeleinek: kellőképpen ritka és értékes műalkotásokra cserélte limitált példányszámban gyártott csúcsmodelljét, a hibrid Polestar 1 kupét.
Az érdeklődés hatalmas volt, a program művészeti felügyeletét ellátó Theodor Dalenson képzőművészeti tanácsadó, illetve a felkínált művek piaci értékét megállapító Sotheby’s aukciós ház (hiszen fontos volt, hogy tisztességes alkuk jöjjenek létre) keményen dolgozott a több mint 500 felkínált alkotás értékelésén.
Idén márciusban aztán létrejött az első tranzakció a Polestar és egy magát megnevezni nem kívánó svéd gyűjtő között. Az utóbbi utcai művészek alkotásaira specializálódott, ami kommunikációs szempontból szerencsés, mert így elsüthették a „street art for street art” poént.
Mindenesetre a 600 lóerős Polestar 1-ből kevesebb mint 1500 darab készül, így valódi gyűjtői értékkel bír. Az új tulajdonos azonban azt mondja, vezetni fogja a kocsit: „Ha csak gyűjtői értéke miatt szereztem volna meg, akkor egyszerűbb lett volna eleve megtartani a műalkotást – azt tárolni is egyszerűbb.”