Érdekes hirdetés bukkant fel az orosz autós világra specializálódott Carakoomon: valaki egy Nissan Leafből származó villanymotorral szerelt Mercedes-Benz 500 SL-t kínál eladásra.
Az 1950-es évek óta létező SL-osztály (SL, mint Sport-Leicht, azaz könnyű sportkocsi) a Merci legkívánatosabb modelljeit takarja, ebbe a sorba tartozott az »50-es években a sirályszárnyas 300 SL, a 60-as évekbeli Pagoda (230 SL), a Dallas sorozatban Bobby Ewing által vezetett piros 450 SL és az 1988-tól 1993-ig – vagy 2001-ig, ha a műszaki frissítést és az átnevezéseket is tekintetbe vesszük – gyártott, 5,0 literes, 322 lóerős V8-as motor hajtotta 500 SL is.
A fenti széria egy 1993-as darabját alakította át egy orosz tulajdonos, a belső égésű motort kidobva a Nissan Leafben dolgozó akkumulátorokat és erőforrást szerelte be.
Sajnos a hirdetésből nem derülnek ki a pontos adatok, a futásteljesítményre 143 és 183 ezer km-t is írnak (utóbbit az eBay-en), ami pedig a hatótávot és a végsebességet illeti, csak „több mint 80 km” és „több mint 145 km/óra” meghatározásokat kapunk.
Ha azt vesszük alapul, hogy az eladó a 2010-es megvásárlás után nem sokkal végezte el az átalakítást, akkor a 2012-ben elérhető Leaf-csomaggal maximálisan 117 kilométerig juthatna – és ebbe nem számoltuk bele az akkuk fáradását, kapacitáscsökkenését –, míg ha a legfrissebb Leaf-technológiát operálták belé, minimum 240 km-is lenne képes eljutni, a teljesítmény mindkét esetben 110 lóerő.
Annyi biztos, hogy 1 millió rubeles (mai árfolyamon 5,4 millió Ft) ára jócskán, kb. 1,5-2 millió forintnak megfelelő összeggel felülmúlja a hasonló korú és futásteljesítményű, eredeti, belső égésű motorral szerelt, papíron akár 249 km/órás csúcssebességre is képes 500 SL-ek átlagos vételárát.
Vajon megéri ennyivel többet fizetni egy kétségtelenül modernebb, de házilag barkácsolt hajtásért, vagy egy ilyen, mára klasszikussá érett autót csakis az eredeti formájában érdemes beszerezni?