Emlékeztek a modern Trabantra, amelyet egy Opel Vectrával házasítottak? Akkor még nem tudtuk, hogy pontosan ki követte el az összemosást, de azóta megkeresett minket a kép készítője és küldött még néhány hasonló virtuális tuningot.
A ZAZ legismertebb modellje a Zaporozsec volt, amelyet 1958-tól egészen 1994-ig gyártottak. A Zaporozsec név a zaporizzsjai Szicshez tartozó kozák harcos nevéből ered. Az autót eleinte 887 köbcentis, V4-es, léghűtéses motor hajtotta, de később áttértek nagyobb, 1196 köbcentis hengerűrtartalomra. A motorteljesítmény 26 lóerőről indult, majd az évek során 45-ig jutott. Népszerűségét elsősorban annak köszönhette, hogy a legolcsóbb szovjet autó volt. Azzal pedig, hogy az S70-es Volvo kapta meg a Záporjóska elejét, egy igazán különleges hibrid született, amit egy steampunk világban simán el tudnánk képzelni.
Itt egész pontosan egy Mazda6 és egy Wartburg 312 házasságáról van szó. A 312-es volt az utolsó kereklámpás „varnyú” a modell történetében. A 312 átmenet volt a 311-es és a 353-as típusok között. Megőrizte gömbölyű, csúfnevén púpos karosszériáját, de 1000 ccm-es motort kapott a 900 köbcentis helyett. Teljesítménye 45 lóerőre emelkedett. A 312-es futóműve visszaköszönt a Wartburg 353-asban.
A Fiat 124 műszaki alapjaira épülő orosz típust különböző változatokban 1970-től egészen 1988-ig gyártották, VAZ-2102 típusjelzéssel pedig kombi verzióban is készült 1971 és 1985 között. De az egészen biztos, hogy így még senki nem látta, ahogy Gábor megálmodta és virtuális papírra vetette.
Véleményem szerint a legstílusosabb átalakítása a művésznek. Simán el tudnánk képzelni egy ilyen autót a hétköznapokban is, és mennyire menő lenne már ezzel versenypályán veretni.
Végül pedig két Opel Vectra kombi alapokon nyugvó rettenet, amely reméljük, örökre a virtuális világban ragad.