Merészet húzott 2009-ben az Audi, hiszen olyan autót kezdett el gyártani, amire semmi magyarázat nem volt. Már azon kívül, hogy meg tudták csinálni. Egyes pletykák szerint a Q7-es legfurcsább változatának a Le Mans-i sikerek ágyaztak meg. Büszkén hangoztatták, hogy az autóban olyan technika lapul, mely megnyerte a leghíresebb 24 órás versenyt. Ez persze túlzás, de tíz év távlatából is igazán különleges a Q7 V12 TDI.

Ilyen a dízel ereje: lazán megy 270-et a 2,6 tonnás Audi az autópályán 1

A németek igazán büszkék voltak az elért teljesítményre, a V12 TDI összetett motorjának közös nyomócsöves rendszere 2000 bar nyomáson működött, két változó geometriájú turbófeltöltővel.

A 6 literes motor kereken 500 lóerős, mellé 1000 Nm nyomatéka van. Álló helyzetből 5,5 másodperc alatt sprintel 100-as tempóra, a végsebesség 250-nél korlátozott. A motor hatalmas, ezért a futóművet és a fékeket is át kellett dolgozniuk.

Ilyen a dízel ereje: lazán megy 270-et a 2,6 tonnás Audi az autópályán 2

Ha jó állapotban van, még mindig lenyűgöző az a hegyomlásnyi erő, amivel a megtermett Q7-est mozgatja. Nincs dráma, nincs erőlködés még 250 km/óra felett sem, amihez kellett némi módosítás, gyárilag ugyanis ennyi volt a korlátozott végsebesség.

Érdekes ma megnézni a korabeli Top Gear-tesztet, még Jeremy Clarksonnal a volán mögött. Már akkor sem értette, ő is csodálkozott az autó létezésén, hiszen dízelt a takarékosság, az alacsony fogyasztás miatt vásároltak az emberek. Hasonlata szerint viszont az Audi Q7 V12 TDI olyan, mint kikapcsolni a központi fűtést otthon, és helyette tüzet rakni, Rembrandt-festményekkel. 

Semmilyen indok nem szólt tehát mellette, de akkoriban a Volkswagen által kijelölt csapásirány valamiféle magabiztos technológiai fölényről szólt, így csak azért került V12-es motor a 2,6 tonna tömegű autó orrába, mert ezt ők sorozatgyártásban, problémák nélkül meg tudták csinálni.