A modern gépkocsik elképesztő dolgokra képesek, némelyik közúti járgány 400 km/óra feletti tempóra képes, az F1-esek leszorítóerejüknek köszönhetően akár fejjel lefelé is az úton maradnának, a modern erőforrások elképesztően takarékosak lehetnek, és így óriási hatótávot nyújthatnak, a legütősebb terepjáróknak meg sem kottyan egy kisebb folyó vagy a sivatagi dűne, ám egy igazán sziklás hegyoldal, a mélyebb víz továbbra is járhatatlan a négykerekűeknek.
Ezen változtatna a dél-koreai Hyundai, amely még 2021-ben mutatta be terveit a gurulás mellett négylábú közlekedésre is alkalmas koncepcióit.
A TIGER és az Elevate – előbbi önjárő teherszállító, utóbbi kétszemélyes személyszállító – lényege, hogy a kerekek a hagyományos felfüggesztések helyett kinyitható robotlábak végein helyezkednek el, így amikor elfogy a gurulással abszolválható út, jöhet a lépkedés-mászás. Az UMV-ként (ultimate mobility vehicle – végső mobilitási jármű) emlegetett járgányok hatalmas segítséget jelenthetnének a katasztrófavédelem, a mentési feladatok, a természetvédelem, a bányászat, az elhagyatott helyeken végzett építkezések stb. terén.
Eddig csak a tervek voltak meg, hamarosan azonban elindulhat a fejlesztés és a való világbeli tesztelés, ugyanis a Hyundai nemrég megállapodott az USA-beli Montana állammal egy fejlesztőközpont létesítéséről a Montanai Egyetem bozemani Innovációs Campusán.
Az állam – ahogy neve is súgja – kiváló helyszín, hiszen nyugati felén fut keresztül Észak-Amerika legnagyobb hegylánca, a Sziklás-hegység. A Hyundai a tervek szerint a következő öt év során 20 millió dollárt (7,3 milliárd Ft) fektet a New Horizons Studio (Új Távlatok Studió) projektbe, mely több mint 50 szakembernek ad majd munkát.
Kíváncsian várjuk, a négylábú autók első felbukkanásait…