Ken Block igazi izgága fazon. Eltölthette volna az időt nyugdíjig a Ford kebelén, de ő inkább sokadjára váltott, és 11 év után az Audihoz igazolt a villanyautózás keresztbe csúszó nagyköveteként. Ezt a szerepet lelkesedéssel tölti be, de azért a németek adtak neki lehetőséget némi csalásra, nincs eltiltva a belső égésű motorokkal szerelt gépektől.

Így idén indul a Pikes Peak-i hegyi felfutó versenyen, ami a kategória legendás kihívása. Ehhez egy amerikai autóépítő műhely és a Porsche adja a technikai hátteret, tehát azért maradt a Volkswagen-csoport közelében.

Így megszületett a Hoonipigasus! 

Dühös rózsaszín disznóval fog versenyezni Ken Block 1

Az összkerékhajtású Porschét a BBi Autosport építette az idei versenyre. A gép teljesen egyedi fényezést kapott, amelyet a híres művész, Trouble Andrew, más néven Guccighost készített, tisztelegve az 1971-es Porsche 917/20 „Pink Pig” előtt. A BBi csapata egy olyan gépet épített, amellyel az abszolút győzelem sem tűnik elérhetetlennek.

Dühös rózsaszín disznóval fog versenyezni Ken Block 2

A festést ihlető legendás gép, a Pink Pig, vagyis rózsaszín malac

A rózsaszín külső csak álca, a lemezek alatt már nem a megszokott Porsche 911-es elrendezés, technika dolgozik. A négyliteres dupla turbós boxermotort annyira előretolták, hogy így már középmotorosnak számít a konstrukció, melynek tömege egy tonna alatt marad. Teljesítménye még nem ismert, de garantáltan ezer lóerő felett lesz (1400-at saccolnak), és ezt az erőt fejlett aerodinamika segít a talajra vinni. Olyan technikai finomságok lesznek a száguldó disznóban, mint a GPS és az előző évek telemetriai adatai alapján szabályzott hasmagasság. 

Dühös rózsaszín disznóval fog versenyezni Ken Block 3

Dühös rózsaszín disznóval fog versenyezni Ken Block 4