Mióta az autókat fedett karosszériával készítik, azóta vannak ajtók is, praktikus okokból. Független ez kortól, évtizedtől, és szinte minden autón ugyanúgy működnek, ugyanazt tudják. Viszont akad pár különc típus, amelyekért pont a felfelé, oldalra nyíló ajtók miatt is rajongunk. 

A sirályszárnyas ajtó megoldása minden típust feldob, a legendás úttörő, a Mercedes 300 SL gömbölyű formáinak ugyanúgy jól áll, mint a technokrata szögletesség megtestesítőjének, a DeLoreannek. 

Hétköznapibb kocsikon még ritkább a megoldás, de a Toyota gondolt egy merészet az 1980-as évek végén, és egy belpiacos apró kupén bevállalta a dolgot. Az AXV-II prototípus nyomán gyártásba került Sera előre-felfelé nyíló sirályszárnyas ajtókat kapott. Ezek a tetőlemez közepéig nyíltak, nagyban megkönnyítve a be- és kiszállást az egyébként meglepően kompakt (mindössze 386 centiméter hosszú) autóba.

Ebből az iszonyat menő apró Toyota kupéból csak Japán kapott 1

Szinte egy teljes üvegkupola alatt ülhettek az utasok, ami jót tett a kilátásnak, de rosszat hőháztartásnak. Nyári napokon húsolvasztó szaunaként működött a Sera, ezért  kézzel felszerelhető árnyékolókat és alapkivitelű klímaberendezést kapott az autó.

Ebből az iszonyat menő apró Toyota kupéból csak Japán kapott 2

Az autó a Starlet (a Yaris elődje) alapjaira épült, másfél literes, 16 szelepes motorja 110 lóerőt tudott, és a Toyota ezt elegendőnek is találta. A vásárlók már kevésbé: turbómotorokkal, illetve egyéb tuningokkal kísérleteztek, a Wikipedia úgy tudja, legalább két példányát 300 lóerőre húzták fel.

Ebből az iszonyat menő apró Toyota kupéból csak Japán kapott 3

Mindössze 15 ezer példányban gyártották, és mivel kizárólag jobbkormányos, belpiacos típusként értékesítették, Európába igen kevés jutott belőle. 

Ebből az iszonyat menő apró Toyota kupéból csak Japán kapott 4