A kilencvenes évek végén gyümölcsöző kapcsolat alakult ki a Pininfarina formatervező stúdió és a PSA-csoport (Peugeot Citroen) között. A kor legszebb francia autóit rajzolhatták meg az olaszok, elég csak a Peugeot 306 kabrióra vagy a 406 kupéra gondolni.
2001-ben a Citroënnek hoztak össze egy elég bátor tanulmányt a Genfi Autószalonra. A híres formatervező cég szabad kezet kapott, így elég merész dizájnt dobtak össze. A 4,15 méter hosszú és mindössze 1,16 méter magas Osee tanulmány a Mclaren F1-et idézte belső elrendezésével, a középen ülő sofőr mellé két oldalra, hátrébb tolva kerültek az utasok ülései.
A klasszikus ajtókat teljesen elhagyták és sirályszárnyakkal sem bajlódtak. A vadászgépekéhez hasonló egyetlen, nagy üvegkupolát kapott az autó, amit hidraulika mozgatott. Ebbe a gépbe tényleg nem lehetett elegánsan beszállni, de amikor egy formatervezőnek mindent megengednek, akkor ilyen, való életben kevéssé használható, ámde baromi menő megoldások kerülnek elő.
Mégsem ez volt az igazi hátránya az autónak, hanem a motor. Akkoriban nem volt igazi, brutális erőforrás a PSA környékén, így háromliteres V6-os került középre, 200 lóerővel és 267 Nm nyomatékkal. Harmatos számok ehhez a formához, ide V10-es, V12-es motor lett volna az alap, legalább 450-500 lóerővel.