Az első generációs Škoda Octavia nem volt egy őrülten gyors típus. Akadt belőle néhány RS, amelyek 180 lóerős turbómotort rejtettek, de ez jelentette a csúcsot. Ennek ellenére Olaszországban akadt egy autóversenyző, aki a cseh márkát részesítette előnyben.
A tragikus balesetben életét vesztő Fabio Danti aktív éveinek javát Škodák volánja mögött töltötte, és a versenygépei között kiemelkedően érdekes az Octavia kombi. A lemezek alatt javarészt Audi-technika dolgozott, a kétliteres, négyhengeres motor 300 lóerőt teljesített, ami egy hatfokozatú szekvenciális váltón keresztül jutott el a kerekekhez.
Az igazi fegyvertény a tömegcsökkentés volt, ez a családi kombi 870 kilogrammot nyomott a mérlegen, így elég szépen lehetett vele egymásba fűzni a szűk, olasz hegyi szakaszok kanyarjait.