Szerda délelőtt a Magyar Közút bicskei mérnöksége az M1-es autópálya Budapest felé vezető oldalán dolgozott, amikor egy személyautó az elsődleges vizsgálatok és becslések alapján körülbelül 150 kilométer/órás sebességgel a társaság teherautójára erősített védő-energiaelnyelőbe rongyolt bele. Az ütközés hatására az autó be is szorult az energiaelnyelő alá – olvasható a Magyar Közút Instagram-oldalán.

Pedig a mozgó terelésnél a bevett protokollnak megfelelően 100-as, majd 80-as sebességkorlátozás volt érvényben, amit az előjelző autóik mellett digitális kijelzőkön is jeleztek a közutasok – sőt, a munkaterület előtt két fix, a pálya fölött található digitális kijelzőn is figyelmeztették az autósokat.

A sofőrt a katasztrófavédők szabadították ki, és ugyan súlyosan megsérült, túlélte a balesetet, ahogy a közutasok is. A vétkes autós a helyszínen elismerte a felelősségét. 

A Magyar Közút anyagi kára azonban jelentős: az energiaelnyelő teljesen használhatatlanná vált, a teherautó tengelye pedig eldeformálódott.

Azóta ráadásul egy újabb eset történt: péntek reggel 7 órakor az M7-es autópálya Letenye felé vezető oldalán, Velencénél összetörték a Magyar Közút egy másik energiaelnyelőjét egy mozgó terelésnél. A balesetező sofőr könnyebben sérült, míg a közutasok sértetlenül úszták meg az incidenst.

A legutóbbi, ma reggeli esettel együtt már öt energiaelnyelőt nulláztak le a Magyar Közút kezelésében álló gyorsforgalmi utakon. Alig több mint egy hete az M6-os autópályán is hasonló baleset történt, amit rögzített is a társaság fedélzeti kamerája: