Egyre biztosabbnak látszik, hogy idén megdől a használt autók 2021-ben beállított 817 ezres adásvételi csúcsa. Csak áprilisban majdnem 70 ezer (69 113) használt személygépkocsi cserélt gazdát, 7,2%-kal több az egy évvel korábbinál, az első négy hónapban 10 százalékkal több, 288 ezer használt autó kelt el – számoltunk be róla a héten.

De attól, hogy az árak egyre felfelé kúsznak és nagyon elkezd viszketni a tenyered, hiszen gyorsan akarsz venni valamit, amíg nem lesz megfizethetetlen, vagy busás haszon reményében vennél használtat, hogy aztán néhány hónap múlva drágábban tovább add, még nem szabad beleugrani valami hülyeségbe. Itt van néhány tanács, hogy józanul vágj bele.

Ne indulj neki azonnal

Ha ezt a cikked olvasod, akkor már jó úton jársz, hogy ne bánd meg utólag a használtautó-vásárlást. Szerezz be minél több információt az autóról, tájékozódj típusspecifikus fórumokon, Facebook-csoportokból, de ne vegyél mindent készpénznek, amit a neten találsz. Az alvázszám birtokában áldozzatok a kocsi lekérdezésére internetes leinformáló és kártörténeti adatbázisokban. Kevesebbe kerülnek a jelentések, mint potyára elutazni egy más országba, vagy akár itthon súlyosan összetört és gazdasági totálkárra vett autóért, pláne megvenni egy romot.

Nem biztos, hogy a legújabb a legjobb

Ne csinálj presztízskérdést egy használt autóból és ne kergesd a minél újabbnak látszókat! Aki a típusváltás utáni verzió legaljából választ, szinte törvényszerűen rosszabb autóval tér haza, mint akik az elődmodell legszebb, követhető előéletű, igazoltan szervizelt darabjait veszik meg. Hasonlóan fájdalmas merev határokat megszabni korban vagy futásteljesítményben, pl. 10 év alatti vagy legfeljebb 150 000 kilométeres autót keresni. Nem a kor és nem is a futásteljesítmény az elsődleges, hanem a kocsi állapota és az autó karbantartására, javítására addig fordított összegek.

 

Megéri egy kis befektetés

Nem árt venni egy műszert a festékréteg-vastagság mérésére. Dobjatok össze rá a rokonságban, a kollégákkal, a baráti körben. Jól fog jönni másnak is, egy alumínium karosszériaelemeket is mérő, rendesebb készülék 25-30 ezer Ft körül megvehető. Sok bosszúságtól megkímélheted vele magad.

Nem ciki segítséget kérni

Ha már láttál négy-öt használt autót a kinézett típusból, ideje éleslövészetre váltanod, és keresned valakit, aki segít, ha te nem vagy elég magabiztos ezen a területen és nincs meg a kellő szakértelmed hozzá. Nem szégyen ez, hiszen pénzről van szó, nem is kevésről. Egy profi, aki évek óta használt autókat vizsgál át, ismeri a neppertrükköket, a jó hírű és a rizikós használtautó-telepeket, tudja a költséges buktatókat és képes értelmezni a hibatárolóba rejtett üzeneteket. 

Minél többe kerül az autó, annál fontosabb a profik segítsége, mert egy 350 ezres autóval csak 350 ezer forintot, de az 1,5 millióssal már másfélmilliót, a négymillióssal négyet kockáztatsz.

 

NAGYON FONTOS!

Ne álmodd bele magadat a kocsiba és ne vedd meg fejben már azelőtt, hogy láttad volna!

Külföldről hoznál be? 

Ha nem itthon nézelődsz, akkor ez a videó most hatalmas segítség lesz számodra.