Egy héttel ezelőtt, akkor még sajtóértesülés alapján számoltunk be róla a Vezessen, hogy megdőlhetett a minden idők legdrágább autójának rekordja, az eddigi csúcstartó Ferrari 250 GTO-ra köröket vert egy Mercedes-Benz 300 SLR Uhlenhaut Coupé.

Mostanra maga a gyártó is megerősítette a május 5-i, szűk körű, meghívásos árverés tényét, valamint azt, hogy a maroknyi szupergazdag autó- és műgyűjtő egyike 135 millió eurót (143 millió dollár) fizetett az addig a Mercedes-Benz Classic Collection részét képező különleges modellért.

Elképesztő ez az összeg, hajszál híján háromszorosa a Ferrari rekordárának, persze a pénz nem Mercedes-Benz üzleti eredményének javítására kell, nemes célra fordítják: alapítványi tőke lesz, a Mercedes Benz Fund ebből segíti ösztöndíjakkal a környezetvédelmi, karboncsökkentési tudományos területeken tanuló, kutató fiatalokat.

De vissza a 135 millió euróhoz, hiszen forintban még nem is mondtuk! Jelenlegi árfolyamon ez 52 milliárd Ft-nak felel meg, ám az 52-t követő kilenc nulla már-már felfoghatatlan mennyiség, így a játék kedvéért megnéztük, autóban kifejezve mennyit is érne, hány darab másféle modellt vehetnénk ennek az egyetlen Mercinek az árából.

Suzuki Vitara

7000 Suzukit adnának ezért az autóért 2

A magyar gyártású Suzuki Vitara hazánk legnépszerűbb autója. Közepes, 7,5 millió forintos listaárú kiviteléből 6933 darabot vehetnénk, ha a 300 SLR helyett az esztergomi járgány mellett döntenénk – ez majdnem annyi, mint ahány darab tavaly fogyott belőle a magyar újautó-piacon (8350).

Mercedes-Benz A-osztály

7000 Suzukit adnának ezért az autóért 3

Nézzünk most egy márkatársat! Ugyan Stuttgart hamarosan kivezeti a legkisebb modellcsaládját, az A-osztályt, de egyelőre még kapható, Kecskeméten is készülő kompakt árlistájának átlaga 14 millió Ft környékén van, ennek megfelelően az elárverezett Uhlenhaut kupé árából is több teljes flottát, 3700 darabot vehetnénk.

Ford Mustang

7000 Suzukit adnának ezért az autóért 4

A világ egyik legnépszerűbb sportkocsija a néhány éve már globális modellként elérhető Ford Mustang. A dögösebb Mach 1 kivitelt 25 millió Ft környékén hozhatjuk el a kereskedésből, így 2080 darabra futná a rekorder-Merci értékéből.

Mercedes-Benz S-osztály

7000 Suzukit adnának ezért az autóért 5

Jöjjön most a stuttgarti márka aktuális kínálatának felső sávja, az S-osztály. Ugyan felextrázással könnyedén másfélszeresére is emelhető az ár, de pusztán a listaárakra támaszkodva mondjuk rá, hogy 43 millióért miénk lehet egy igazán high-tech és főúri kényelmet biztosító személyautó. Nos, ez az ár is aprópénz az elárverezett sportkupéhoz viszonyítva, abból ugyanis 1200 darab S-osztály jönne ki.

Porsche 911 Carrera S

7000 Suzukit adnának ezért az autóért 6

Keresgéljünk egy kicsit még feljebb és sportosabb irányba: a Porsche 911 igazi álomautó, sokan bármit megadnának, hogy akár pár kör erejéig élvezhessék az általa nyújtott vezetési élményt. A kínálat közepét jelenti, és egyben a legnépszerűbb kivitel is a Carrera S, melynek egy szintén közepesen felszerelt, -extrázott darabjáért nagyjából 60 millió forintot kellene kiperkálnunk. A Carrera S közúton, versenypályán is lenyomná a Mercedes-Benz 300 SLR-t, ám értékben sehol sincs: közel 870 Porschét vehetnénk a rekordösszegből.

Bugatti Chiron

7000 Suzukit adnának ezért az autóért 7

Az egyik, ha nem „a” csúcshipersportkocsi a Bugatti Chiron, melynek már 2016-ban bemutatott alapkivitelében is 1500 lóerős csúcsteljesítményt és 1600 Nm-es csúcsnyomatékot, 13,6 másodperces 0-300 km/órás (!) gyorsulást és a gyári korlátozás feloldásával akár 420 km/órás végsebességet kínált a négyturbós, 8 literes W16-os motorral, az azóta eltelt években pedig még tovább csiszolgatták. Ezen a szinten már nehéz pontos árakról beszélni, de mondjuk rá, hogy egy nem túl különleges Chiron megvan 3,5 millió dollárból, azaz 1,27 milliárd forintból. Bár ezzel már legalább a nagyságrendet közelítjük, a 300 SLR árából még mindig 40 Chiron jönne ki, már ha kijönne, ugyanis idén befejeződik a gyártása, az 500 darabos szériából pedig már tavaly ősszel is csak pont ennyi, 40 darab volt hátra.