Egy héttel ezelőtt, akkor még sajtóértesülés alapján számoltunk be róla a Vezessen, hogy megdőlhetett a minden idők legdrágább autójának rekordja, az eddigi csúcstartó Ferrari 250 GTO-ra köröket vert egy Mercedes-Benz 300 SLR Uhlenhaut Coupé.
Mostanra maga a gyártó is megerősítette a május 5-i, szűk körű, meghívásos árverés tényét, valamint azt, hogy a maroknyi szupergazdag autó- és műgyűjtő egyike 135 millió eurót (143 millió dollár) fizetett az addig a Mercedes-Benz Classic Collection részét képező különleges modellért.
Elképesztő ez az összeg, hajszál híján háromszorosa a Ferrari rekordárának, persze a pénz nem Mercedes-Benz üzleti eredményének javítására kell, nemes célra fordítják: alapítványi tőke lesz, a Mercedes Benz Fund ebből segíti ösztöndíjakkal a környezetvédelmi, karboncsökkentési tudományos területeken tanuló, kutató fiatalokat.
De vissza a 135 millió euróhoz, hiszen forintban még nem is mondtuk! Jelenlegi árfolyamon ez 52 milliárd Ft-nak felel meg, ám az 52-t követő kilenc nulla már-már felfoghatatlan mennyiség, így a játék kedvéért megnéztük, autóban kifejezve mennyit is érne, hány darab másféle modellt vehetnénk ennek az egyetlen Mercinek az árából.
Suzuki Vitara
A magyar gyártású Suzuki Vitara hazánk legnépszerűbb autója. Közepes, 7,5 millió forintos listaárú kiviteléből 6933 darabot vehetnénk, ha a 300 SLR helyett az esztergomi járgány mellett döntenénk – ez majdnem annyi, mint ahány darab tavaly fogyott belőle a magyar újautó-piacon (8350).
Mercedes-Benz A-osztály
Nézzünk most egy márkatársat! Ugyan Stuttgart hamarosan kivezeti a legkisebb modellcsaládját, az A-osztályt, de egyelőre még kapható, Kecskeméten is készülő kompakt árlistájának átlaga 14 millió Ft környékén van, ennek megfelelően az elárverezett Uhlenhaut kupé árából is több teljes flottát, 3700 darabot vehetnénk.
Ford Mustang
A világ egyik legnépszerűbb sportkocsija a néhány éve már globális modellként elérhető Ford Mustang. A dögösebb Mach 1 kivitelt 25 millió Ft környékén hozhatjuk el a kereskedésből, így 2080 darabra futná a rekorder-Merci értékéből.
Mercedes-Benz S-osztály
Jöjjön most a stuttgarti márka aktuális kínálatának felső sávja, az S-osztály. Ugyan felextrázással könnyedén másfélszeresére is emelhető az ár, de pusztán a listaárakra támaszkodva mondjuk rá, hogy 43 millióért miénk lehet egy igazán high-tech és főúri kényelmet biztosító személyautó. Nos, ez az ár is aprópénz az elárverezett sportkupéhoz viszonyítva, abból ugyanis 1200 darab S-osztály jönne ki.
Porsche 911 Carrera S
Keresgéljünk egy kicsit még feljebb és sportosabb irányba: a Porsche 911 igazi álomautó, sokan bármit megadnának, hogy akár pár kör erejéig élvezhessék az általa nyújtott vezetési élményt. A kínálat közepét jelenti, és egyben a legnépszerűbb kivitel is a Carrera S, melynek egy szintén közepesen felszerelt, -extrázott darabjáért nagyjából 60 millió forintot kellene kiperkálnunk. A Carrera S közúton, versenypályán is lenyomná a Mercedes-Benz 300 SLR-t, ám értékben sehol sincs: közel 870 Porschét vehetnénk a rekordösszegből.
Bugatti Chiron
Az egyik, ha nem „a” csúcshipersportkocsi a Bugatti Chiron, melynek már 2016-ban bemutatott alapkivitelében is 1500 lóerős csúcsteljesítményt és 1600 Nm-es csúcsnyomatékot, 13,6 másodperces 0-300 km/órás (!) gyorsulást és a gyári korlátozás feloldásával akár 420 km/órás végsebességet kínált a négyturbós, 8 literes W16-os motorral, az azóta eltelt években pedig még tovább csiszolgatták. Ezen a szinten már nehéz pontos árakról beszélni, de mondjuk rá, hogy egy nem túl különleges Chiron megvan 3,5 millió dollárból, azaz 1,27 milliárd forintból. Bár ezzel már legalább a nagyságrendet közelítjük, a 300 SLR árából még mindig 40 Chiron jönne ki, már ha kijönne, ugyanis idén befejeződik a gyártása, az 500 darabos szériából pedig már tavaly ősszel is csak pont ennyi, 40 darab volt hátra.