A Mclaren F1 egyedül is ritka látvány, földi halandó leginkább az exkluzív típusok számára megrendezett találkozókon szemlélheti meg élőben. Ilyen helyeken viszont néha sikerül 19-re lapot húzva egy egész csapat F1-essel összefutni. 

Ráadásul itt a ritkából a legritkábbak is előfordultak, az utcai verziók mellett a még keményebb, hosszútávú versenyekre felkészített GTR és GTR Longtail modellek is sorakoztak. A Longtail esetében a legendás Le Mans-i 24 órás futam miatt alakították át a karosszériát, hogy még gyorsabb lehessen. 

Ezzel sokkal hatékonyabb az aerodinamika és nagyobb a leszorítóerő. A Le Mans-i Mulsanne egyenesben 317 km/órás sebességgel száguld, amivel hangyányit lassabb, mint a Porsche 911 GT1 Evo vagy éppen a Nissan R390 GT1.

A világ legvágyottabb autójaként a McLaren F1 utcai autón addig sosem látott megoldásokat alkalmazott. A karbonszálas műanyag és kevlár alkatrészek mellett aranyozott felületekkel is találkozhatunk a motortérben a jobb hőelvezetés érdekében. Motorja a BMW-vel közösen fejlesztett 6,1 literes V12-es 627 lóerővel és 651 Nm nyomatékkal. Mindezt kézi váltón keresztül tarthatja kordában a sofőr, pontosan középen ülve. Két utasa mellett mögötte ülhetnek.

391 km/h-s végsebességével és 3,2 másodperces 0-100-as sprintidejével az F1 még a mai szupersportautók között is büszkén állhat az élmezőnyben.