Ez a Volkswagen Passat B2 még gyári állapotban is érdekes darab lenne, hiszen a Syncro összkerékhajtás és az öthengeres motor ritkaságnak számított ennél a típusnál. Csakhogy itt már nem az a rendszer dolgozik a lemezek alatt, amit a nyolcvanas évek német mérnökei megálmodtak.

Egy sokkal frissebb öthengeres Audi-motor került bele egy Garrett turbóval felspécizve. Így a hang igazi, hamisítatlan négykarikás trombitálás, ami mellett a teljesítmény sem marad el. A German Race1000 versenyén az egy kilométeres sprinten olyan autókkal állt ki az öreg Passat, mint a BMW M3 Competition vagy a Porsche 911 GT3. Mivel mindegyiknél könnyebb, és teljesítménye is magasabb, így nyers tömeg/lóerő aránnyal kompenzálni tudta a szofisztikált rajtprogram, gyors váltó, és fejlett futómű hiányát. Billegve, riszálva hagyott le mindenkit, 273.55 km/órás csúcsebességet ért el, míg a BMW ugyanezen a távon csak 259.17 km/órára gyorsult.