A kétezres évek előtt lehetett bármennyi pénz a bankszámlán, lehetett bármennyire elszánt a gazdag vevő, egyszerűen nem talált ezer lóerős autót a gyártók kínálatában. Olyan álomhatár volt ez, amit egy márka sem mert, és nem is tudott átlépni még a kis sorozatgyártású autóknál sem. 

Ezért volt óriási dobás a Volkswagentől, amikor a Bugatti égisze alatt aszfaltra rakták a Veyront, ami 1001 lóerővel adott kihívást a többieknek. Azóta sokat változott a világ, és gyakorlatilag több tucat autó kínálja magát ezer lóerő felett. Annyi ilyen kocsi van már, hogy külön kategóriát képeznek a belső égésű motorral szerelt (vagy hibrid) modellek, és az elektromos társaik.

Most az előbbi kategóriából gyűjtöttünk össze öt igazán figyelemre méltó darabot.

Ma már bárki vehet ilyen autókat 1000 lóerővel 1

Mercedes-AMG ONE – A Mercedes hosszú évek alatt kiizzadt, ténylegesen Forma-1-technikára épülő hiperautója épp befér az ezres klubba, de ez a szám vajmi keveset árul el a tudásáról. A valaha volt legbonyolultabb közúton is használható négykerekű, amit emberek alkottak. Az 1,6 literes, V6-os benzinmotort és négy darab villanymotort alkalmazó hajtáslánc összetett, akár egy fúziós reaktor: az egyik villanymotor a turbófeltöltő azonnali felpörgetéséről gondoskodik, egy másik a főtengelyre csatlakozik – a fennmaradó kettő pedig az első kerekeket hajtja. A motor közvetlen és szívótorok-befecskendezést egyaránt alkalmaz, önmagában 574 lóerőt képes leadni, ami bő fele a komplett hajtáslánc 1063 lóerejének. A 275 darabosra tervezett széria valószínűleg gyorsan gazdára talál majd a 2,8 millió dolláros, vagyis 1 milliárd forintos vételár ellenére.

Ma már bárki vehet ilyen autókat 1000 lóerővel 2

McLaren Speedtail – A legendás angol márka ezzel a gyönyörű alkotással férkőzött be az ezer lóerő fölé. A karbon monocoque és a 4 literes, biturbó V8-as párosításából némi elektromos rásegítéssel született meg a Speedtail. A háromüléses McLaren Speedtail 1070 lóerős hibrid hajtáslánca jóvoltából 402 km/óra végsebességre képes, ilyenkor másodpercenként 112 métert tesz meg (azaz nem egészen kilenc másodperc kell egy kilométer megtételéhez).

Ma már bárki vehet ilyen autókat 1000 lóerővel 3

Koenigsegg Jesko – A Jasko motorterében a korábban használt V8-as etanollal képes elérni az 1600 lóerős teljesítményt is, hagyományos 100-as benzinnel kicsit kevesebb mint 1300-at teljesít. Csúcsnyomatéka 1500 Nm, de 1000 Nm már 2700-6170-es percenkénti főtengelyfordulat között is kihasználható. Már szinte teljesen kész, de mindig kerül bele valamilyen új fejlesztés, korábban 490 km/órás csúcssebességgel számoltak, viszont a friss közlemények szerint nem elképzelhetetlen az 532 km/óra elérése sem. Ez többek között a motor hihetetlen gázreakciójának köszönhető.

Ma már bárki vehet ilyen autókat 1000 lóerővel 4

Aston Martin Valkyre – A mindössze 150 példányban készülő autó (további 85 darabot gyártanak majd a roadster kivitelből) tervezésében Adrian Newey Forma-1-es mérnök , a Red Bull főtervezője is részt vett. 6,5 literes V12-es motorja percenként több mint 11 ezret forog. Legnagyobb teljesítménye 1014 lóerő, amihez további 162-t tesz hozzá a hibrid komponens. A kombinált csúcsteljesítmény 1155 lóerő, a rendszernyomaték 900 Nm. 150 darab készült közútra, 25 darab kifejezetten versenypályára, és már mindet eladták. Az árak kiviteltől függően 1-1,2 milliárd forint körül változtak.

Ma már bárki vehet ilyen autókat 1000 lóerővel 5

A Bugatti Chiron Super Sport 300+ száz lóerővel erősebb a “sima” Chironnál, tehát 1600 lóerőt tud, és ennek eléréséhez teljesen átdolgozott motort kapott. Átfésülték a turbófeltöltőt, az olajpumpát, a hengerfejeket, a szelepvezérlést, a sebességváltót és a tengelykapcsolót. A maximális fordulatszámot 6800-ról 7100/percre emelték, ezzel párhuzamosan az 1600 Nm nyomatéki csúcs nem 2000 és 6000/perc között érhető el, hanem egészen 7000/percig rendelkezésre áll. A mindössze harmincdarabos széria minden egyes példányáért 3,2 millió eurót (1,1 milliárd forintot) kér el a gyár, plusz adók és egyéb közterhek.