Nagyon komolyan vették a forgalomlassítást az Egyesült Államokban, Kaliforniában. Legalábbis az alábbi videó helyszínén. A jó öreg fekvőrendőrt bevetve csillapították a sebességet, és nem bízták a véletlenre a dolgot. Egyből kettőt raktak le, igen közel egymáshoz.
Így a két bukkanó feladja a leckét az arra járó autók felfügggesztésének. Aki nem lépésben közelíti meg a szakaszt, az garantáltan táncolni fog, a szerencsétlenebbek pedig javítást érő sérüléseket szereznek, ahogy a behullámzó autó lekoccolja az aszfaltot.
Fekvőrendőr? Rosszul tudod!
A fekvőrendőr szleng, hivatalos elnevezése a „menetdinamikai küszöb”. A burkolat szintjéből kiemelkedő, azonos célt szolgáló további műszaki megoldás a „sebességcsökkentő borda” és az „útburkolati küszöb”, amelyek paramétereikben térnek el a „menetdinamikai küszöbtől”, amely többnyire íves keresztmetszetű, útburkolatra rögzített vagy útburkolatba épített pályaszintemelés. A „sebességcsökkentő borda” hossza rövidebb mint 2 méter, míg az „útburkolati küszöb” hosszabb mint 2 méter. Az útburkolatra rögzített vagy útburkolatba épített pályaszintemelés hatékonysága azonos, eltérés a kivitelezés költségében és a tartósságban van. A műanyag elemek jelentősen kisebb élettartamúak.
A helyi autósok annyira nem törődnek a dologgal, és annyira látványosak a táncoló autók, hogy már külön YouTube-csatorna gyűjti a legcsúfabb eseteket.
Ki mikor, és miért telepíthet ilyen eszközt? Milyen szabályok vonatkoznak rá itthon? Ebből az átfogó cikkből kiderül: