Az Audi Quattro S1 E2 volt a nyolcvanas évek legvadabb autóversenyzői korszakának egyik kiemelkedő konstrukciója. Egy összkerékhajtású szörnyeteg, ami tarolt a rali-vb gyorsasági szakaszain, és öthengeres turbómotorja mellett a külső megjelenése is tiszteletet parancsolt.
Igazi legenda, aminek valódi tudását szerencsére előszeretettel mutatja meg az Audi mind a mai napig. Így egy gyorsulási versenyre is odaadták az egyik, 790 millió forintra biztosított darabot a gyári flottából.
A 2,1 literes öthengeres motorral szerelt, 500 lóerős és 480 Nm nyomatékra képes versenygépet maga Walte Röhrl, és Stig Blomqvist is vezette, majd az Audi fejlesztési célokra, az első PDK váltók tesztelésére használta.
Vele szemben, pontosabban mellé a gyár legújabb sportos szedánja állt fel, az Audi RS3. Motorja szintén öthengeres, de 2,5 literes és 400 lóerő leadására képes. Csúcssebessége alapesetben 250 km/h-ban korlátozott, de felárért 280, vagy RS Dynamic csomaggal 290 km/h-ra is engedik, amivel szintén gyorsabb az AMG-modelleknél. Gyári gyorsulása a hétfokozatú, modellspecifikus dupla kuplungos váltóval 3,8 másodperc.
A kérdés már csak az, hogy a 80-as évek őserejével, könnyű karosszériájával és legmagasabb szintet képviselő versenytechnikájával bírja-e versenyt egy kényelmes, luxussal kényeztető, nagy teljesítményű sportszedán?