A Ford GT90 igazi erődemonstráció volt 1995-ben, amikor a világmárka új irányba indult fejlesztéseivel. Az autórajongók számára elsőként a forma volt meghökkentő. Ekkoriban még javában tartott a használt szappanokra emlékeztető modellek érája, minden autót lágy, kerek, puha ívekből rajzoltak a tervezők. A GT90 viszont újra elhozta a szögletesség korát, megidézve az 1960-70-es évek ék alakú, főleg olasz tanulmányait.
Erre jött még rá némi high-tech hangulat, a rengeteg háromszög, a letisztult, sallangmentes kialakítás kortalanul modern külsőt kölcsönzött az autónak. Ha ma mutatnák meg az utca emberének, könnyen rávágná, hogy 2022-es tanulmányt lát.
Ez a modell határozta meg a Ford korabeli típusainak filozófiáját, a Ka, a Focus kialakításán visszaköszöntek a GT90 vonásai. Ez volt az első jármű, ami a Ford „new edge” dizájnfilozófiája alapján készült; ez az a formanyelv, ami hatásosan ötvözi a nagy méretű, sík karosszériaelemeket, a határozott éleket, a látványos üvegfelületeket és a háromszög alakú formai megoldásokat. Mindemellett ebben az autóban jelent meg elsőként a Ford első, infrával működő holttérfigyelő rendszere is.
A forma mellett a technika is előremutató volt, az 1995-ös Detroiti Autószalonon bemutatott gépet egy 6,0 literes V12-es, négy turbótöltővel felszerelt középmotor röpítette 720 lóerővel. Megjelenése idején a GT90 a világ legerősebb autójának számított. Álló starttal 3,1 másodperc alatt katapultált 100 km/órás sebességre, és a 160 km/órás tempó eléréséhez is elég volt neki 6,2 másodperc. Az autó elméleti végsebessége 378 km/óra volt.
Akárcsak a GT40 modell, a GT90 is héjszerkezetes karosszériával készült, amit méhsejtszerkezetű alumíniummal és üvegszálakkal erősítettek meg a mérnökök. Az autó kettős keresztlengőkaros futóműve és ötfokozatú sebességváltója a Jaguar XJ220 modellből származott.
Talán pont ez a sok újdonság és a rengeteg modern technika alkalmazása lehetetlenítette el a GT90 kis szériás gyártását, a 720 lóerős, négyturbós V12-es megbízható működésre bírása és tartós üzeme egy ilyen karosszériában 1995-ben még a Ford számára is túl nagy falat volt.