A villanyautók általánosságban a legkevésbé tűzveszélyes gépjárművek, ám ha egyszer mégis lángra kapnak, a legdurvább, legmakacsabb tüzeket jelentik.
A lítiumion-akkumulátorok túlmelegedéséből keletkező tűz azért olyan heves, mert az anód és katód bomlása során oxigén szabadul fel, ami folyamatosan táplálja a lángokat. Tartós, hosszas hűtés nélkül az elszabadult melegedési folyamat ráadásul szinte biztosan újragyulladást okoz.
A fentiekre újabb példa az a Tesla Model S, amely múlt vasárnap a kaliforniai Sacramento egyik roncstelepén gyulladt ki. Az autó nagyjából három hete állt a telepen, miután egy balesetben megsérült a kasztnija – úgy tudni, az elektronikának, az akkucsomagnak eredetileg nem esett baja –, és bár nem világos, sőt, talán utólag sem lesz megállapítható, mi is okozta a tüzet, lehetett zárlat, de az is benne van, hogy a tűző napon érte el a kritikus túlmelegedési szintet a hőmérséklet.
A sacramentói tűzoltók is szembesültek a feljebb leírt újragyulladási jelenséggel, így a lángok első eloltása után egy gödröt ástak, melyet vízzel töltöttek fel, hogy a Teslát abba beleállítva sikerüljön a hűtés.
Remekül improvizáltak, de sokan dolgoznak már komolyabb, mindig bevethető megoldáson is, van, ahol külön oltókonténereket fejlesztenek a villanyautó-tüzekhez.