A nyolcvanas évek egyik legikonikusabb sportkocsija volt a Ferrari akkor csúcsmodellje, a Testarossa.
A Pininfarinánál rajzolt, ék alakú, oldalsó rácsozásáról azonnal felismerhető maranellói járgányban 4,9 literes, 180 fokos hengerszögű V12-es motor dolgozott, mely 385 lóerőt, 490 Nm csúcsnyomatékot bocsátott a vezető rendelkezésére. 4,8 másodperc alatt gyorsult 100-ra, a végsebessége a még ma is megsüvegelendő 290 km/óra volt.
Az 1984-ben, a Párizsi Autószalonon bemutatott Testarossát 12 éven keresztül gyártották, és bár a kis híján 10 ezres példányszám miatt igazi ritkaságnak nem nevezhetnénk, a használtautó-piacon így is jelentős értéket képviselnek, a járóképes darabok évjárattól, kiviteltől és állapottól függően 40 és 100 millió Ft közötti árakon mozognak.
Az alábbi példány inkább csak az alsó határt hozhatja, amikor elkel, de így is több hasznot hajt majd, mint az elmúlt két évtizedben, amikor csak egy garázsban álldogált.
Kattints a képre, galéria nyílik!
Az 1989-es Testarossát egykori gazdája 1996-ban vásárolta, de nem sokat hajtotta, ugyanis több más menős sportkocsija is volt. A vörös autó utoljára 2003-ban járt közúton, akkor egy Saint Tropez-i kiruccanásra használták, utána viszont „letámasztották”, és a tulajdonos későbbi halála miatt azóta meg sem mozdult, ám most eladja a család.
Ugyan az autóba csak 22 433 km került, a közel két évtizedes kényszerpihenő azért meglátszik rajta: a zárt garázsban is megfakult – de eredeti, lovacskás – ponyva, a lerakodott por mutatja az idő múlását, ahogy minden bizonnyal a hajtáslánc elemei és számos egyéb alkatrész is elöregedett, cserére szorul benne.
A leendő vásárlónak komolyabb összeget kell szánnia egy nagygenerálra és autókozmetikai kezelésre, de ha sikerül elég alacsony licittel elvinni a Testarossát, a végén igazi legendás Ferrarit állíthat a saját garázsába.
Az Artcurial árverésén július 2-áig várják a liciteket, a leütési árat előzetesen 70 és 110 ezer euró, azaz 28 és 44 millió forint közé teszik.