Nagyon kevesen gondoltak a kilencvenes évek elején befektetésként a frissen vásárolt Honda CRX-re. Ez nem véletlen, a népnek épített tömegtípusról van szó, amit még józan árért élvezhetett bárki.
Mostanra azonban változott a helyzet, az abszurd áremelkedés a hobbiautók piacán ennek a japán gépnek is a csillagok közé lőtte az árát.
Mi adja a rémisztően magas ár alapját? A Honda CRX generációja 1983 és 1987 között készült. Alapesetben 1,3 és 1,5 literes motorokat lehetett űzni a bűvös hétezres fordulat felé, de az utolsó két évben volt 135 lóerős ezerhatos is.
Ennél ismertebb a második generáció, amely 1987-1992 között készült. A Honda a Williamsszel, illetve a McLarennel, Ayrton Sennával ekkoriban évekig tönkreverte az F1-es mezőnyt, és persze nem mulasztották el hangsúlyozni, mennyire működik a technológiatranszfer a Forma-1 és a CRX motorjai között, például a PGM-FI (Programmed Fuel Injection) befecskendező-rendszerrel.
Európában 150 lóerő volt a maximum, de japán belpiacos verzióként 159 lóerős modellről is tud a Wikipédia.
Ma már ez a nosztalgiafaktor, a hobbiautók értéktartó eszközzé válásával együtt azt eredményezte, hogy az amerikai piacra szánt, gyári állapotú, 1990-es gyártású Honda CRX 20 ezer futott kilométerrel 40 ezer dollárba, vagyis nagyjából 15 millió forintba kerül.
A 986 kilogrammos gép pedig nem is a legerősebb kivitel, orrában a 110 lóerős, 1,6 literes benzinmotor dolgozik, színe Rio Red, audiorendszere kazettás magnó, ablakait manuálisan lehet leengedni, és mindezért 2022-ben már valaki kifizetett 40 ezer dollárt a Bring a Trailer aukciós oldalán.