A Ferrari 40. születésnapjára elkészített F40-es a maranellói márka egyik legnépszerűbb, leginkább csodált modellje, vérbeli szupersportkocsi, amely egyben az utolsó volt, melyre még maga az alapító, Enzo Ferrari bólintott rá.
A Ferrari és a Pininfarina együttműködésében tervezett modellt 1987-ben mutatták be, 1992-ig gyártották, összesen kicsivel több mint 1300 darab készült belőle. Az F40-es 2,9 literes, 471 lóerős V8-as turbómotorjához motorjához ötsebességes manuális váltó párosult, 0-ról 100-ra 4,6 másodperc alatt gyorsult, csúcssebessége 320 km/óra volt.
Bár nem kevés az 13015 legyártott példány, az F40-esek egyre fogynak, kigyulladnak, összetörik őket, értékük egyre magasabb, így a hétköznapi autórajongó nem is álmodhat a birtoklásukról, de még arról is alig, hogy élőben lásson egy darabot.
Nos, ha egy igazi példányt a többség soha nem is vihet haza, azért akad pótlék, például ez a műtárgy, egy 1:3 arányú üvegszálas F40 karosszériareplika. (Nyitóképünkön.)
A 170 cm hosszú, Nero-fekete fényezésű darab egy tágasabb nappali közepén ugyanolyan jól mutathat, mint a falon – akár a lakásban, akár egy igényesebb garázsban, esetleg autós tematikájú étteremben, szórakozóhelyen.
Míg egy valódi F40-esért 2-3 millió euró (790 millió és 1,2 milliárd Ft) közötti összeget kell kifizetni manapság, a Goodwoodi Sebességfesztiválon a Bonham’s által aukcióra bocsátandó fekete csoda leütési árát 1200-1700 font (550-780 ezer Ft) közé jósolják.