Amerikában Missouritól Minnesotáig, Oklahomától Wisconsinig tombol a nyár első igazán kegyetlen hőhulláma, ami az emberek mellett az infrastruktúrát is ismeretlen kihívás elé állítja. Több helyen okozott komoly károkat az autópályák szerkezetében a 37-38 Celsius-fokig emelkedő nappali hőmérséklet, gyakorlatilag felszakadt az útfelület betonborítása.
Ez a jelenség főleg azokon a területeken következett be, ahol eddig nem számítottak ilyen hőmérsékletre, még a nyári időszakban sem. A legnagyobb probléma azokkal az útszakaszokkal van, ahol betonból készült elemek jelentik a felület fő építőelemeit.
Egy ilyen jellegű útnál nagy betontömböket építenek be a szakemberek, amelyek körülbelül 4-5 méter hosszúak és 3-4 méter szélesek lehetnek. A hőmérséklet ingadozásával ezek a nagy betonlapok kitágulnak és összehúzódnak. (Azt, hogy mennyit tágulnak vagy zsugorodnak, általában a beton összetétele határozza meg.)
Mindez normális egy adott pontig. Általában csak annyi hely van a betonlapok között, hogy a tágulás (meleg időben) és az összehúzódás (hidegebb időben) teljesen észrevétlen maradjon az átlagos vezető számára.
Az extrém körülmények viszont olyan szintű tágulást idéznek elő, amire már nem készítették fel a rendszert a szakemberek. Ilyenkor a tömbök egymásba tömörülnek, és mivel nincs hely a további növekedésre, kitaszítják, kiemelik egymást az eredeti helyükről.