Angliában épp a sebesség éves ünnepét ülik, Goodwood arisztokratikus környezetében mérik össze erejüket a világ legkeményebb, legritkább versenyautói. A rendezvényen leginkább a különleges veteránok kerülnek reflektorfénybe, de a különféle modern prototípusok is megmutatják magukat. Aki itt látványos előadást nyújt, arra garantáltan felfigyel az autórajongó, tehetős közönség.

Vélhetően ezért mutatták be itt korunk legőrültebb villanyautóját, az apró, pokoli Batmobilt, amiben a denevérember szája is lebernyegként lobogna, mikor padlógázt ad. Ez a brit McMurtry Speirling, aminél az fejlesztők félredobtak minden betokozódott építési elvet, és nulláról, csak a villanyhajtás előnyeire koncentrálva építettek valami egészen elképesztőt.

A Speirling tömege alig egy tonna, ehhez viszont nagyjából 1000 lóerős teljesítmény társul, valamint egy aktív aerodinamikai rendszer, ami ventilátorral szívja az autót az aszfalthoz. Ennek segítségével már álló helyzetben komoly leszorítóerő áll rendelkezésre, ami szürreális élménnyé teszi a gyorsulást. A kis fekete gyösz kilenc másodperc alatt gyorsul 0-ról 300 km/órára, a százas tempót pedig 1,5 másodperc alatt éri el.

A 3,5 méter hosszú és 1,1 méter magas egyszemélyes gép ezekkel a képességekkel sikeresen letaszította a goodwoodi pálya eddigi uralkodóját. Max Chilton volt F1-es pilótával a volán mögött 39,08 másodperces időt ért el, megelőzve ezzel Romain Dumas és a Volkswagen ID.R még 2019-ben felállított 39,9 szekundumos rekordját.

A  1,86 kilométeres pályán ez tetemes előny, és nem szabad figyelmen kívül hagyni a tényt, hogy a Volkswagen ID.R fejlesztése mögött egy globális gigagyártó állt, ezt meg egy angol vidéki pajták között 2016-ban felhúzott startup rakta össze. 

A gyártó számításai szerint versenytempó mellett 30-60 percig lesz használható a 60 kWh-s akkumulátorral szerelt konstrukció, ami ilyen nyaktörő gyorsulás mellett bőven elégnek tűnik. Vélhetően sok igen gazdag autógyűjtő akar majd magának egyet az apró veszedelemből, így nem csoda, hogy a gyártó megvásárolható, utcai változat piacra dobását tervezi. 

Összehasonlításképp íme egy korábbi rekorder, a Mclaren MP4/13-as F1-es autója és Nick Heidfeld, amint beállítja a 41,6 másodperces legyőzhetetlennek tűnő időt még 1999-ben.