Az autóipar már a koronavírus-járvány miatt bajba került, az ellátási láncok akadozása, az alkatrészhiány, a logisztikai nehézségek alaposan visszavetették a termelést, amin az ukrajnai háború csak még tovább rontott.

Számos márkánál bizonyos típusok mára egyszerűen nem kaphatók, míg az elérhető modelleket a kívánttól eltérő, csökkentett felszereléssel, egy-másfél éves vagy teljesen bizonytalan szállítási határidővel, nem egyszer már előre nem is fixált áron kínálják.

Több más gyártóhoz hasonlóan a MINI is küszködik, de legalább igyekszik viccesen megfogni az dolgot: a várólistán lévő amerikai vásárlóikat a következő napokban-hetekben az autóikat ábrázoló, „életnagyságú” kirakósokkal lepik meg.

Úgy tudni, „A-KEMÉNYEN-DOLGOZUNK-HOGY-LESZÁLLÍTSUK-AZ-AUTÓT, A-VÁRAKOZÁSNÁL-NINCS-ROSSZABB, ADDIG-IS-JÓ-KIRAKÓSOZÁST MINI-PUZZLE” névre hallgató, de „NEM-ANNNYIRA-MINI-PUZZLE”-ként is emlegetett játékot 350 ügyfél kapja meg, igaz, lesznek, akiknek csak normál méretű változatokat küldenek.

„Az emberek a pimasz, a vezetést a mókával ötvöző szellemisége miatt vesznek MINI-t, ezért igyekeztünk valami szórakozást nyújtani nekik addig is, míg beülhetnek az új MINI-jük volánja mögé” – mondta a márka szóvivője, Rah Mathani az akcióról.

Kedves gesztus vagy ízléstelen húzás? Ezt mindenki döntse el maga, annyi azonban biztos, hogy nem a MINI az egyetlen gyártó, amely nem tud időben szállítani, és ha más nem, a szándék legalább értékelhető.