Július 1-jétől, azaz péntektől már csak új formátumú, azaz négy betűből és három számból álló rendszámokat adnak ki Magyarországon, miután az 1990-től használt azonosítók kombinációi szinte teljesen kifutottak.

A legelső, AA-AA-001-es kombinációt azonban nem láthatjuk majd az utakon, ugyanis az első és a hátsó tábla is immár a Közlekedési Múzeum gyűjteményét gazdagítja – jelentette be Facebook-oldalán Vitézy Dávid közlekedési államtitkár.

Rétvári Bence, a Belügyminisztérium parlamenti államtitkára adta át Vitézynek a rendszámpárt a magyar közúthálózat centrumában, a Clark Ádám téren található nullás kilométerkőnél.

Rétvári elmondása szerint Pintér Sándor belügyminiszter döntött úgy, hogy az első új, AA-AA-001-es rendszámot a Közlekedési Múzeum kapja meg, ahogy sok korábbi hasonló első rendszám is oda került.

Vitézy Dávid kiemelte: a múzeum gyűjteményében megtalálható legrégebbi rendszámos felvételen egy Csonka-féle gépkocsi látható 1908-ból. A jármű még folyószámos táblát kapott, 1910 után római számokkal is kombinálták a jelzéseket, majd megjelentek a betű-szám jelzéses rendszámok. Később két betű és négy szám formátumú rendszámok voltak Magyarországon, 1990-ben váltotta ezt fel – többéves kifutással – a három betű és három szám alapú rendszer.

Az államtitkár közölte: számításaik szerint, ha a jelenlegi ütemben bővül a gépjárműpark, akkor 500 évig elegendő az új betű-szám kombináció. Ezért is fontos az új rendszámszéria első darabját megőrizni a Közlekedési Múzeumban, annak új, állandó kiállításában.

A legfontosabb tudnivalókat az új rendszámokról korábbi cikkünkben foglaltuk össze, igaz, azokkal kapcsolatban is sikerült furcsa döntéseket hozni: