Egy használt autó átnézésekor nem elég a festékréteg vastagságát mérő műszerrel felszerelkezni. Műhelyektől távol fontos, hogy legyen nálunk egy krokodilemelő, amivel megemelhető, és egy szerelőbak, amivel kitámasztható az autó, valamint egy kartonlap vagy polifoam, amire fekve bekúszhatunk a kiszemelt alá, hogy a fotókon is látható, aljas rozsdásodásokra is fény derüljön.
A kívül érintetlennek és rozsdamentesnek tűnő autók alul fájó meglepetéseket tartogathatnak. A hátsó hossztartó nyúlványok és az alváz korróziója mellett ilyen probléma a motor alatti segédkeret, népies nevén bölcső rozsdásodása is. Erre láthatunk most egy „remek” példát.
A képeket olvasónk küldte, aki szerelőműhelyben dolgozik. Vásárlás előtti állapotfelmérésre érkezett hozzájuk az 1999-es évjáratú Mercedes A-osztály, durván 200 ezer kilométerrel. Emelőre rakták, és akkor jött a meglepetés: az egyébként egészen rendben lévő autót enyhén megette a rozsda. Igen, Ausztriából behozott járműről van szó.
Végül Olaszországból tudtak szerezni hozzá segédkeretet, így már tényleg patent kis autó. Azért gondolták rögtön, hogy osztrák autóval van dolguk, mert a sógoroknál a só előszeretettel rásegít a korrózióra, főleg a sokat futott járműveknél láthatunk ilyet. Az A-osztály alja egyébként korrekt módon le van szigetelve, szépen műanyaggal, egyedül ott volt rozsdás, ahol nem volt burkolva, de ott piszkosul.
A segédkeretek pont azért korrodálnak, amiért a futóműben a lengőkarok is. Rozsdásodás elleni védelmük hiányzik vagy felszínes, mert így kevesebbe kerül az autógyártónak, és a költségek szorításában az alapanyaguk is olcsó acéllemez, ami véletlenül sem az örökkévalóságnak készül.
A bölcsőket többnyire melegen sajtolják és két sajtolt elemből erősítik össze őket ponthegesztéssel. Mivel a lemezek végig sincsenek hegesztve, a két fél összeeresztésénél bejut a víz és idővel szétporlik az egész. A gyenge alapanyag miatt szokás a segédkeretet vastagra méretezni, hogy az anyagmennyiség kompenzálja az anyagminőség korlátait. Amit ideig-óráig meg is tesz, de az átlagosan 14 éves magyarországi autóparkban már nagyon sok olyan autó van, amely túl van a védett koron.