Michael Schumacher korábbi futamgyőztes Ferrarija kerül kalapács alá az RM Sotheby’s árverésén: a maranellóiak F300-as kódnevű autójával az 1998-as Forma-1-es szezonban versenyzett az akkor még két vb-címmel rendelkező klasszis.
A leírás szerint minden idők egyik legsikeresebb karosszériájáról van szó, amit azzal indokolnak, hogy az F300-ból összesen kilenc darab készült, a hirdetésben szereplő pedig a 187-as számot viseli. Ezzel első – és az évi második – győzelmét a Kanadai Nagydíjon aratta Schumacher, habár csak a harmadik helyről indulhatott. Sikerét megismételte a három héttel későbbi Francia, majd az azt követő Brit Nagydíjon is. Ezt követően még utolsó bevetésén, Olaszországban vezette győzelemre ezt a vázat a német klasszis.
Schumacher abban az évben sokáig harcban volt a világbajnoki címért, de végül nem tudta legyőzni Mika Häkkinent, így első vörös diadala egészen az ezredfordulóig váratott magára. Pedig az F300 tervezésében olyan elismert szakemberek működtek közre, mint Ross Brawn, Rory Bryne, Aldo Costa vagy éppen Nikolas Tombazisz.
Akkoriban még a klasszikus, sokak által a mai napig visszasírt V10-es motort használták a Forma-1-ben, így ebben a Ferrariban is ilyen szív dobogott. 3,0 literes lökettérfogatával már az első évében 715 lóerős teljesítményre volt képes, mely szűk tíz évvel később, az éra utolsó évére, 2005-re a 930 lóerőt is meghaladta.
Jelenlegi tulajdonosa 1999-ben vette meg a Ferraritól a szóban forgó típust, most pedig 6-8 millió dollárra, átszámítva 2,3-3,1 milliárd forintra becsülik a leütési árát az augusztus 18-a és 20-a közötti, monterreyi árverésen. Ezen felül a vevőnek amolyan prémiumként a leütési ár 12%-át – 250 ezer dollárig, azaz közel 100 millió forintig – kell még kifizetnie.
Pár hónappal ezelőtt egy másik, kevésbé sikeres példányt adtak el a Ferrari F300-ból, melynek értékét ennek megfelelően kisebbre is becsülték.