Nem olyan régen már írtunk arról, hogy eladó a 2013 és 2019 között gyártott csúcs-Ferrari, a LaFerrari egyik korai prototípusát, ám mostanra kiderült, hogy nem csak az, hanem két másik, későbbi példány is kalapács alá kerül hamarosan.

Igazi kuriózum a Mecum árverése, hiszen a maranellói gyártó általában szétszereli, bezúzza a fejlesztés során használt prototípusokat, így egy eladása is nagy szám lenne, nemhogy háromé. Nem világos, miért is maradtak meg ezek, de talán azért, mert a LaFerrari igazi mérföldkő volt a márka tekintetében, hiszen ez lett az első hibrid modelljük.

Kattints a képre, galéria nyílik!

Sosem látott Ferrarik kerülnek a piacra 2

A trió tagjai a hároméves fejlesztési ciklus különböző szintjeit jelentik: az első, már említett darab alapvetően még egy 458 Italia, mellyel a kibocsátási értékeket vizsgálták a beléje szerelt 6 literes – tehát nem a végső változatnak számító 6,3-es – V12-es motorral és a hibrid egységgel. Az F150 Muletto M4 névre hallgató példány matt fekete festést kapott, a műszerfala karbon. Rövid idő után cserél gazdát, hiszen nemrég az RM Sotheby’s aukcióján vette meg valaki, aki máris továbbadná.

Kattints a képre, galéria nyílik!

Sosem látott Ferrarik kerülnek a piacra 12

A F150 Mulotipo MP1-et 2012 márciusa és 2013 augusztusa között használták, és a fejlesztés következő lépcsőjét jelentette. Külsőre ugyan még mindig 458 Italiára hajazott, de a mechanikai fejlesztési prototípus már a LaFerrari nullszériás platformját használta, immár a 6,3 literes V12-es dolgozott benne, ahogy beszerelték a HY-KERS (mozgásienergia-visszanyerő) prototípusát is. Összesen bő 36 ezer km-t mentek vele.

Kattints a képre, galéria nyílik!

Sosem látott Ferrarik kerülnek a piacra 20

A harmadik, egyben utolsó LaFerrari-prototípus már kívül-belül a szériagyártású modellt hozza, a 150 Prototipe Preserie PS1 „illusztrációs” példány, formára, műszakilag is egyezik azzal, csakis a szokatlan, fekete-vörös fényezése mutatja, hogy ezt még nem szalonba szánták. Az előszériás darab kicsit több mint 16 ezer km-t futott, minden bizonnyal jó néhány VIP-ügyfél is tekergette a kormányát Fioranóban, mielőtt lekötöttek egy-egy sorozatgyártású példányt.

Mindhárom különleges Ferrarihoz jár a gyártó eredetiséget igazoló tanúsítványa, ám mindháromra igaz az is, hogy közúton nem használhatók.

A három kuriózumot külön-külön kínálják eladásra a Mecum augusztus 18-20-i monterey-i aukcióján, ám az sem lenne meglepő, ha egyetlen gyűjtő csapna le rájuk.