A BMW E30 kedélyes hobbiautóból átlépett már a veteránok világába, ahol a szebb példányok kőkemény befektetésnek számítanak. Ez a tény még inkább gyorsítja a drágulást, és egyesek ilyen autókban nagyobb biztonságban érzik pénzüket, mint egy befektetési számlán.
Más magyarázat nem lehet arra, hogy egy 1985-ös BMW E30 323i vételára ma már elérheti a harminc, nemhogy a negyvennyolc millió forintot! 48 000 000 forintról van szó tehát, ami még a száguldó inflációt figyelembe véve is egy élhető lakás ára. 2020-ban még hasonlóan makulátlan BMW E30 M3-ast árultak 37 millióért:
Az egyedi ritkaságok csillagászati ára tehát nem újdonság, az S14-es motorral szerelt M3-asok mindig sokat értek, a 320i vagy éppen a 333i is egyértelműen gyűjtői darab. Ez az ajánlat azonban újabb szintet hoz a drágulásban, mert bár legenda az E30, azért egy 2,4 millió példányban gyártott tömegmodellről van szó, nem egzotikus olasz sportkocsiról.
Ennek a piros 323i kupénak a kilométerórája adja az igazi különlegességét, mivel csupán 260-at mutat a számláló. Joggal nevezheti tehát az eladó új autónak az 1985-ös BMW-t, amin még a gyári waxréteg van.
Az eredeti tulajdonos nem törődött azzal, hogy alufelnire, elektromos ablakemelőre, szervokormányra vagy napfénytetőre pazarolja a pénzt, inkább Recaro sportüléseket, önzáró differenciálművet, BMW Bavaria rádiót, dogleg-váltót rendelt a csomagba.
Így tényleg egy különleges időutazás részese lehet, aki befizet erre az új E30-asra, kérdés, hogy megér-e az élmény 48 millió forintot.
A BMW 323i-ben az M20B23-as sorhatos, szívó benzines motor található, mely valóban 2,3 literes lökettérfogatú és 150 lóerőt teljesít 6000-es fordulatnál. Mellé 4000 rpm-től 205 Nm nyomaték áll rendelkezésre. Álló helyzetből 100 km/órás sebességre kevesebb mint 8 másodperc alatt gyorsul, a végsebessége pedig 200 km/óra feletti.